تکنولوژی

جزییات بیشتری از ثبت سایت های اینتنتی

آی تی ايران – وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از صبح روز دوشنبه اقدام به ثبت سايت ها و وبلاگ های اينترنتی کرده است.

آيين نامه ساماندهی سايت های اينترنتی که چندی پيش به تصويب هيات وزيران رسيد تصريح می کند که در صورت عدم ثبت سايت يا وبلاگ در وزارت ارشاد اين پايگاه ها مسدود خواهند شد.

سايت ساماندهی که از صبح روز دوشنبه فعال شده پايگاه های اينترنتی را به سه دسته ۱ – سايت هايی با دامنه اختصاصی ۲ – وبلاگ هايی با دامنه اختصاصی و ۳ – وبلاگ هايی بادامنه عمومی تقسيم بندی کرده است.

همچنين مراحل ثبت نام يک سايت نيز دو مرحله است که از اربران می خواهد مشخصاتی چون نام و نام خانوادگی ، شماره شناسنامه ، آدرس محل زندگی و کار ، تلفن ،‌ کدپستی، سال ايجاد وب سايت، تعداد بازديد کننده ، نام و محل سرور ميزبان، نوع محتوای سايت و نوع مخاطبان را در سايت درج کنند.

در اين سايت همچنين از آن دسته از وبلاگ هايی که دارای دامنه اختصاصی هستند خواسته شده حتما ايميل مشخصی تحت عنوان [email protected] را داشته باشند و در صورتی که چنین ایمیلی ندارند حتما آن را ایجاد کنند چراکه مکاتبات سایت با این ایمیل انجام خواهد شد.

در بخشی از این سایت آمده است : در حال حاضر ثبت وب سایت ها گامی است در جهت ساماندهی وب سایت ها تا با حمایت های در نظر گرفته شده و نظارت بر آنها خدمات شایانی در عرصه اطلاع رسانی آنها ایفا گردد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا