تکنولوژی

دور از هم با اينترنت شام بخوريد

متخصصان، فن‌آوري جديدي با نام “شام خانواده‌ي مجازي” طاحي كرده‌اند كه به اعضاي يك خانواده كه دور از يكديگر زندگي مي‌كنند امكان مي‌دهد تا به صورت مجازي براي صرف شام كنار يكديگر جمع شوند.
اين سيستم به خانواده‌هايي كه اعضاي آن در كنار يكديگر حضور ندارند، امكان مي‌دهد تا هر زمان كه مايل بودند با اعضاي خانواده‌ي خود به صورت مجازي به صرف غذا بپردازند.
در ضمن هنگامي‌ كه فرد براي رفتن به پشت ميز براي صرف غذا آماده مي‌شود، سيستم با تشخيص آن به اعضاي خانواده‌ي وي كه در مكان ديگري زندگي مي‌كند، اطلاع مي‌دهد و آن‌ها نيز براي صرف غذا به مكاني كه در آن يك دوربين كوچك و ميكروفن نصب شده مي‌روند.
در اين سيستم بلندگوا و يك صفحه‌ي تصويري به بزرگي يك تلويزيون يا به كوچكي يك قاب عكس به فرد امكان مي‌دهد كه صداي ديگري را كه او نيز امكانات مشابه را دارد، شنيده و او را مشاهده كند.
بر اساس اين گزارش انتظار مي‌رود كه اين سيستم كه احتمالا اولين نمونه‌ي آن ظرف دو سال آينده عرضه شود، افرادي را كه رايانه ندارد و با تكنولوژي بيگانه هستند به خود جذب كند، هر چند استفاده از كنفرانس ويديويي و وب كم، امروزه رايج است اما مهارت تكنيكي را طلب مي‌كند و طراحان اين سيستم اميدوارند اين سيستم بر كنفرانس ويديويي پيشي بگيرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا