تکنولوژی

كافي نتي براي معلولان

ايسنا- كافي‌نت ويژه‌ي معلولان با رايانه‌هايي كه به كاربر كمك مي‌كنند بدون تحرك فيزيكي حركت موس را با حركات چشم خود كنترل كند، با هدف دسترسي همگاني افراد ناتوان به اينترنت راه‌اندازي شد.
اين كافي‌نت اينترنتي كه در يكي از نقاط آمريكا ايجاد شده با در اختيار قرار دادن ابزار، نرم‌افزارهاي رايانه‌ و تجهيزات ويژه به اشخاص ناتوان امكان مي‌دهد با حركات چشم كليك كنند.
بر اساس اين گزارش شركت موسس اين كافي‌نت اعلام كرده است: اگرچه اين اولين كافي‌نت از اين دست است اما مطمئنا آخرين نخواهد بود.
بنابر اعلام، اين شركت قبل از اين هم به افراد ناتوان در يافتن شغل كمك كرده اما يافته‌هاي مطالعه‌اي در اين زمينه حاكي است كه 70 درصد از افراد ناتوان اين منطقه بيكار و 60 درصد آن‌ها نيز فاقد مهارت‌هاي رايانه‌يي هستند و وجود رابطه ميان بيكاري و فقدان مهارت‌هاي رايانه‌يي اين شركت را واداشت تا در جهت فراهم آوردن امكان دست‌يابي افراد ناتوان به تكنولوژي به تاسيس اين كافي‌نت دست بزند.
بر اساس اين گزارش اين رايانه‌ها به كاربر كمك مي‌كنند كه بدون تحرك فيزيكي، حركات موشواره را با حركات چشم خود كنترل كند و يا با نصب يك دستگاه كوچك به بيني يا عينك آن‌ها به كاربراني كه محدويت حركت دارند، كمك كنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا