تکنولوژی

منتظر می‌مانیم

نام نویسنده: علی شمیرانی

بزرگراه فناوری – هفته گذشته رییس هیات‌مدیره شرکت مخابرات ایران از خبرنگاران رسانه‌های جمعی دعوت کرد تا به‌شکلی رسمی خبر مهمی را اعلام کند. وی با اشاره به اینکه وضعیت آنتن‌دهی شبکه اپراتور اول کشور رو به بهبود است، برای نخستین بار از جانب خود وعده داد که مشکلات این اپراتور تا پايان سال رفع مي‌شود.

اگرچه فی‌الواقع آمار دقیقی از مدیران و مسؤولان وزارت ارتباطات، شرکت مخابرات و شرکت ارتباطات سیار که طی سال‌های گذشته وعده بهبود وضعیت آنتن‌دهی سیم‌کارت‌های دولتی را داده‌اند در دست نیست و کافی است که به‌سادگی یک جست‌وجوی کوچک در اینترنت بکنید تا لیست بلندبالایی از وعده‌ها و اشخاص متعدد را بیابید.

اما این نخستین باری است که بالاترین مقام شرکت مخابرات نخستین وعده خود را برای رفع مشکلات شبکه می‌دهد و فعلا ایشان در زمره مدیران بدقل نیست. لیکن در این میان موضوعی مطرح است که باید از نگرانی‌های پیرامون کیفیت آنتن‌دهی اپراتور اول غافل نماند. در حقیقت وعده جدید رییس هیات‌مدیره شرکت مخابرات در حالی مطرح می‌شود که وزیر ارتباطات برای پاسخ‌گویی به مشکلات شبکه در حال رفت و آمد به مجلس شورای اسلامی است.

تا پیش از این همواره اخبار حکایت از وجود مشکلات این اپراتور در پایتخت کشور داشت. موضوعی که از سوی مسؤولان این‌گونه توجیه می‌شد که چون تهران نخستین شهر کشور در واگذاری سیم‌کارت محسوب می‌شد، از این بابت به نوعی یک پایلوت به‌شمار رفته و مشکلات مربوطه نیز تا حدی گریزناپذیر بوده است. به‌عبارت دیگر آنتن‌دهی مناسب در سایر شهرهای کشور به‌علت کسب تجربه‌های لازم در تهران همواره به‌عنوان نقطه قوت و افتخاری در عملکرد مدیران شرکت مخابرات مطرح بود.

اما قول بهبود کیفیت شبکه تهران در حالی مطرح می‌شود که گزارش‌ها مبنی بر مشکلات آنتن‌دهی موبایل، آن هم برای نخستین بار و از روزهای پایانی سال گذشته، در شهرهای مختلف کشور رو به افزایش است. به‌عبارت دیگر در حالی که توجهات متمرکز بر رفع مشکلات تهران است، اخبار حکایت از سرایت اختلال‌ها به سایر نقاط کشور دارد.

بر این اساس مروری بر اخبار، از اواخر سال گذشته که برای نخستین بار بر صفحه مطبوعات نیز نقش می‌بست نشان از آن دارد که شهرهایی همچون شيراز، تبريز، اصفهان، كرج، مشهد، بندرانزلی، ایلام، گلستان و غیره نیز در زمره شهرهای دارای مشکل آنتن‌دهی قرار دارند.

به این ترتیب و با افزایش تعداد کاربران شهرهای مختلف، احتمال افزایش این مشکلات با تنوع شهرهای جدید چندان دور از ذهن و غیرمنتظره نیست. با تمام این تفاسیر یک بار دیگر و به ناچار در انتظار وعده جدید این مسؤول می‌مانیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا