تکنولوژی

موفق‌ترين برندهاي گوشي تلفن‌همراه

دنیای اقتصاد – هيچ فرقي ندارد كه از كدام قشر جامعه و يا حتي با كمي اغماض در چه وضعيتي به لحاظ اقتصادي باشيد تا در جيب، كيف يا دستتان يك گوشي موبايل قرار داشته باشد.

اين وسيله ارتباطي با گسترش فضاي رقابتي ميان توليدكنندگان و قابليت‌هاي جديدي كه هر روز به آن اضافه مي‌شو، اين روزها به يكي از محبوب‌ترين پديده‌هاي تكنولوژي قرن تبديل شده است.

به اين ترتيب شايد چندان هم عجيب و دور از ذهن نباشد كه كارشناسان اعلام كنند بازارجهاني گوشي موبايل يك قدم ديگر به سمت صادرات يك‌ميليارد گوشي در سال برداشته است.

در حقيقت اين پيش‌بيني كارشناسان به دنبال صادرات 9/254ميليون دستگاه گوشي موبايل تنها در فصل سوم امسال، صورت گرفت.

براساس آخرين گزارش موسسه تحقيقاتي IDC در اين زمينه، صادرات جهاني گوشي موبايل در مقايسه با فصل دوم تا 9/7درصد و نسبت به سال گذشته در همين زمان تا 21درصد افزايش پيدا كرده است.

به گفته «ريان ريت» يكي از تحليلگران IDC هر سال در فصل سوم، بازار جهاني گوشي موبايل شاهد رشد قابل توجهي است كه اين رشد اغلب در نتيجه تلاش توليدكنندگان و واسطه‌ها جهت آماده شدن براي فصل تعطيلات، اتفاق مي‌افتد.

او ادامه مي‌دهد: «مدل‌هاي جديد به تدريج و با نزديك شدن به تعطيلات سال نو روي قفسه فروشگاه‌ها قرار مي‌گيرند، واسطه‌ها و بازاريابان همه‌جا ديده مي‌شوند و زمزمه گوشي‌هاي مدل روز كاربران را به خريد يا تعويض گوشي‌هاي موبايل خود ترغيب مي‌كند.»

حضور پررنگ توليدكنندگان برتر گوشي‌ موبايل در فصل گذشته و نزديك‌‌تر شدن به صادرات يك‌ميلياردي اين محصول در طول يك سال در واقع اتفاق مهمي در رود توسعه اين صنعت خواهد بود.

در اين ميان اما گويا بازار كشورهاي در حال توسعه هدف اصلي توليدكنندگان گوشي موبايل است.

«ريت» در اين مورد مي‌گويد: «بازار اين كشورها به دليل علاقه كاربران آنها به همراه شدن با پيشرفت تكنولوژي و تجربه كار با ابزارهاي جديد، فرصت خوبي براي توليدكنندگان به حساب مي‌آيند. در حالي كه اين اتفاق براي كاربران كشورهاي پيشرفته به روندي معمول و تكراري تبديل شده است.»
اين در حالي است كه به عقيده كارشناسان با نزديك شدن به فصل تعطيلات سليقه بازار بيشتر به سمت گوشي‌هايي با قابليت ضبط و پخش موسيقي متمايل شده است.
برندهاي برتر بازار گوشي موبايل در فصل گذشته

Nokia: توليدكننده پرطرفدار فنلاندي با صادرات 5/88ميليون گوشي در فصل سوم يك‌بار ديگر ركورد جديد را در اين صنعت ثبت كرد. بررسي ميزان رشد فروش محصولات اين شركت در چين و كشورهاي آسياي پاسيفيك، بر باقي ماندن Nokia به عنوان بزرگ‌ترين فروشنده گوشي موبايل در بازار كشورهاي در حال توسعه تاكيد مي‌كند.
در واقع با وجود تبليغات گسترده Nokia براي توليدات گران‌قيمت و پيشرفته خود ميزان صادرات اين شركت نشان‌دهنده ادامه روند توليدي آن در محصولات ارزان‌قيمت‌تر و مطابق با نياز عمومي بازار است.
Motorola: شركت آمريكايي Motorola هم با توليد و عرضه گسترده گوشي‌هاي پطرفدار خانواده RAZA مانند KRZR، RAZR MAXX و RIZR ضمن ادامه روند رشد شش ماهه خود سعي دارد سهم خود را از بازار جهاني گوشي‌هاي موبايل افزايش دهد.

Samsung: اين شركت با رساندن ميزان صادرات محصولات خود به مرز 30ميليون گوشي در فصل سوم توانست با فاصله قابل توجهي (صادرات حدود 10ميليون گوشي بيشتر) از چهارمين توليدكننده برتر اين بازار جلو بزند.

طبق نظر كارشناسان موفقيت Samsung در اين فصل به دنبال عرضه گوشي‌هاي باريك و مدل روز سري Ultra-Edition در بازار اروپا و آمريكاي شمالي بوده است.

Sony Ericsson: اين شركت با صادرات 8/19ميليون گوشي اگرچه نتوانست مانند رقباي ديگرش به ركورد قابل توجهي در ميزان صدرات محصولات خود برسد، اما با رشد سالانه 2/42درصد بيشترين ميزان رشد سالانه را به خود اختصاص داد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا