تکنولوژی

بهسازی اساسی خدمات IBM

همكاران سيستم – شرکت IBM اقدام به بازبینی عمومی نحوه ساماندهی و فروش خدمات جهانی خود نموده است و در صدد است دو محصول جدید خود را تحت عنوان “کالاهای خدماتی” در روز سه‌شنبه وارد بازارهای جهانی کند.

خدمات جدید، مناسب حال تک تک مشتریان IBM در هر جای دنیا طراحی شده که نسبت به رویه‌ی پیشین این شرکت در ارائه‌ی خدمات سفارشی کاملاً متفاوت است.

لارنس گهارد، قائم مقام بخش تازه تاسیس خدمات ارتباطات یکپارچه (ICS) گفته است: “این حرکت به ما امکان دسترسی به بازار را از طرق جدیدی میدهد. استراتژی ما دستیابی به سطوح بالاتري از ارائه خدمات است، یعنی رسیدن به سطح فعلی فن‌آوری سیستم‌ها و نرم‌افزارهایمان.”

اولین مجموعه خدمات، خدمات هم‌سو (هم مقصد) شبکه‌ای و خدمات تلفنی IP است. مورد اول جوابگوی مشتریان علاقه‌مند به راه‌اندازی شبکه‌های ارائه‌دهنده اطلاعات، صدا و تصویر است و دومین مورد مربوط به کاربران مایل به همکاری با IBM و شرکای آن چون CISCO در زمینه‌های طراحی، پيكربندي و مدیریت زیرساخت IP است. IBM بخش زیر مجموعه‌ای خدمات شبکه‌ای جهانی (IGS) خود را به یک واحد مستقل جدید تبدیل کرده است (ICS).

به گفته باب ژورژویک رئیس بخش تحقیقات Annex:” IBMدر حال بازسازی بخش خدمات رسانی خود و تسریع رشد آن است.”

به عقیده او رقبای IBM نیز ممکن است در صورت داشتن تخصص لازم از سیاست جدید IBM الگو برداری کنند.

به گفته گهارد:” IBM کار بر روی استراتژی جدید خود را با انجام یک تحلیل مجدد موشکافانه از بازار از سال قبل آغاز کرده بود.”

تا پایان 2006، IBM قصد ايجاد حدود 30 خدمت جدید را دارد. به گفته گهارد:”این تولیدات، مجموعه‌ای از جدیدترین قابلیت‌ها و امکانات موجود هستند که باز‌سازی، به روز رسانی و آزمایش شده اند.”

IBM ممکن است واحدهای جدید خدماتی نیز تاسیس کند. به گفته ژرژویک:”چالش اصلی IBM، آموزش کارکنان در دستیابی به تفکر جدید در فعاليت‌هاي جاري است.”

ایجاد واحد‌های تخصصی متقل می‌تواند به سوق دادن کارکنان به سوي شيوه‌های نو و متفاوت در کار بیانجامد.

منبع : Yahoo News

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا