تکنولوژی

بزرگ‌ترين عرضه كننده خدمات تلفن اينترنتي جهان در تعليق

دنیای اقتصاد – كمتر از يك‌ماه پيش بود كه زمزمه نارضايتي كاربران شركت عرضه‌كننده خدمات تلفن‌اينترنتي Skype شدت گرفت. در واقع مشكل اصلي كاربران اين سرويس به‌خصوص در انگلستان اين بود كه آنها با وجد استفاده از خدمات Skype هنوز هم مجبور به پرداخت صورت‌حساب‌هاي چند صددلاري تلفن بودند.

اين همان موضوعي است كه مي‌تواند به راحتي اعتبار Skype و محبوبيت آن را در ميان كاربران سرتاسر دنيا زير سوال ببرد.
بنابر ادعاي بسياري از كاربران Skype، آنها در حالي اقدام به خريد اعتبار از اين شركت كرده‌اند كه هنوز نتوانسته‌اند از خدمات آن بهره‌مند بشوند. در مقابل Skype تنها به عذرخواهي و تعهد به حل اين مشكل و به‌روز كردن وب‌سايت خود به مجرد برطرف شدن مشكلات آن، بسنده كرده و اين موضوع شايد باعث نارضايتي بيشتر كاربران هم شده است.
بررسي‌هاي كارشناسان در اين مورد نشان مي‌دهد پرطرفدارترين شركت ارائه دهنده خدمات VOIP، دچار مشكلات فني در سرويس SkypeIn خود شده كه به كاربران امكان داشتن يك شماره‌تلفن شخصي و دريافت تماس‌هاي تلفني معمولي را مي‌دهد.
اين مشكل از نيمه ماه اكتبر به‌وجود آمده و تا حالا هم برطرف نشده است. طبق اظهار كاربران، اين افراد موفق به دريافت هيچ تماسي نشده و سرويس Voice Mail آنها هم دچار مشكل شده است. اين در حالي است كه سرويس‌هاي ديگر Skype مانند skypeOut و Skype-to-Skype كه به ترتيب امكان برقراري تماس‌هاي معمولي و تماس‌هاي اينترنتي را مي‌دهد، بدون هيچ مشكلي فعال هستند.
Skype اما ضمن عذرخواهي از كاربران خود سعي دارد با تعهد پرداخت غرام به اين افراد، جلوي شكايت آنها را گرفته و اعتبار خود را دوباره به دست بياورد.
با اين حال بسياري از كاربران تجاري و خانگي اعلام كرده‌اند كه ديگر تمايلي به استفاده از خدمات اين شركت ندارد. Skype اما هنوز هم سعي دارد ثابت كند اين مشكل از طرف اين شركت نبوده است.
در همين جهت اين شركت در اعلاميه‌اي آورده است: «مي‌دانيم بعضي از كاربران سرويس SkypeIn دچار مشكلاتي شده‌اند كه در حقيقت اين مشكلات فني بوده و متوجه يكي از شركاي تجاري ما است كه وظيفه انجام عمليات فني اين سرويس را به عهده دارد. ما اين شركت را متوجه مشكل به وجود آمده كرده‌ايم و قرار است به زودي اين مساله حل شود.»
به اين ترتيب بايد منتظر ماند تا ديد بزرگ‌ترين شركت عرضه‌كننده خدمات تلفن اينترنتي دنيا چطور در صدد رفع اين مشكل و راضي كردن كاربران خود برمي‌آيد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا