تکنولوژی

اجتماع روزنامه‌نگاران زن جهان براي بررسي نقش رسانه‌ها در عصر اينترنت

پارس آنلاین – روزنامه‌نگاران و نويسندگان زن از سراسر جهان طي دو روز گذشته در تايوان گرد هم آمدند تا درباره‌ي نقش رسانه‌ها در عصر اينترنت به بحث و تبادل نظر بپردازند.

شركت كنندگان در هفدهمين كنگره‌ي جهاني روزنامه‌نگاران و نويسندگان زن جهان (AMMPE) بر روي چهار موضوع اصلي راديو و تلويزيون، روزنامه‌هاي الكترونيكي، روزنامه‌هاي سنتي و دست‌نوشته‌هاي اينترنتي به بحث و گفت‌وگو پرداختند.

«جنيفر شن» رييس كل جاعه جهاني AMMPE و يكي از اعضاي شبكه‌ي تلويزيوني CTV مي‌گويد: «اينترنت تغييرات چشم‌گيري در راه‌هاي انتقال پيام در ميان مردم و كشورها به وجود آورده است. اين فناوري به پررنگ شدن نقش ارتباطات در جامعه جهاني كمك كرده است و تغييرات زيادي در نقش متقابل ارتباطات و مردم ايجاد كرده است. البته بايد به اين نكته نيز اشاره كرد كه ظهور و رشد اين فناوري خطرات و چراغ قرمزهايي را در ارتباطات انساني ايجاد كرده است كه مي‌تواند از سوي روزنامه‌نگاران و كارشناسان مورد تحليل و بررسي قرار گيرد.»

انجمن AMMPE يكي از اعضاي سازمان‌هاي غير دولتي وابسته به سازمان ملل است كه در سال 1969 توسط «گلوريا سالاس دكالدرون» در مكزيك به ثبت رسيده است.

برخي از مهم‌ترين مباحثي كه در اين كنگره مورد بحث قرار گرفت عبارت‌اند از: «نقش زنان در اصلاحات رسانه‌هاي تايوان»، «روزنامه‌نگاري اينترنتي در آمريكاي لاتين»، «روزنامه‌هاي چاپي چگونه مي‌توانند از عهده‌ي رقباي اينترنتي خود برآيند؟»، «فرصت‌هايي براي مطالعه‌ي آن‌لاين».

اين كنگره روز گذشته (29 اكتبر)، پس از 2 روز در تايوان به كار خود پايان داد.

منبع : chinapost

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا