تکنولوژی

دزدي دامنه‌هاي اينترنتي افزايش يافت

دنیای اقتصاد – امنيت نه تنها در دنياي واقعي ما كه حتي در دنياي مجازي هم اين روزها به واژه غريبي تبديل شده است. نگراني متخصصان و كارشناسان امنيتي در روزهاي اخير بيشتر روي دزدي‌هاي مربوط به دامنه‌هاي اينترنتي متمركز شده است.

طبق آخرين تحقيقات، اين حملات تا حد قابل توجهي افزايش پيدا كرده و هر روز به تعداد كاربراني كه به وسيله نام دامنه وب‌سايت‌هاي شناخته شده گمراه مي‌شوند، افزوده مي‌شود.

براساس يافته‌هاي مركز ضد حملات اينترنتي(Mark Monitor (AFOC از 250ميليون ايميل ايباكسYahoo , AOL و Eathlink نشان مي‌دهد حملات اينترنتي به منظور دزدي دامنه در حال حاضر 73درصد از كل حملات اينترنتي دنيا را به خود اختصاص داده‌اند.

در حالي است كه كارشناسان اعلام كرده‌اند اين رقم از 18 ماه گذشته تا حالا بيش از 35درصد افزايش پيدا كرده است.

ديويد سيلور يكي از كارشناسان
Mark Monitor در اين مورد مي‌گويد: «در حقيقت افزايش دزدي دامنه‌ها در نتيجه تكنولوژي‌هاي جديد ISPها در فيلتر كردن ايميل‌هايي به وجود آمده كه به خاطر شامل نبودن آدرس‌هاي اينترنتي به ظاهر قانوني، به عنوان اسم شناخته نمي‌شوند. فيشرها در گذشته ايميل‌هايي را كه شامل IP آدرس‌هاي اتفاقي بودند مي‌فرستادند، اما حالا فيشرها علاقه‌اي به ارسال ايميل‌هايي با لينك‌هايي از نام‌هاي دامنه ظاهرا قانوني كه به راحتي طعمه اسپم فيلترهاي مختلف مي‌شوند، ندارند.

اين روزها فيشرها سعي دارند به جاي ارسال ايميلي شامل آدرسي با نام دامنه مشخص از آدرس‌هاي با IPهاي شماره‌اي استفاده كنند.

دليل اين موضوع هم به احتمال كمتر به اشتباه كاربران در آدرس‌هايي با دامنه‌هاي شناخته شده برمي‌گردد.

كارشناسان Mark Monitor معتقدند نام دامنه‌هاي متداول مانند برندهاي معتبر، نشان‌هاي تجاري، شعارها، نام حصولات و يا حتي نام كمپاني‌ها اغلب در آدرس‌هايي با درجه امنيت بالا به كار برده مي‌شوند و به همين علت هم بيشتر از نام‌هاي دامنه ديگر مورد توجه فيشرها قرار مي‌گيرند.

راچنا داميجا يكي از محققان دانشگاه هاروارد مي‌گويد: «كاربران بايد بيشتر از گذشته مراقب استراتژي‌هاي جديد فيشرها بوده و با بررسي آنها از وقوع اين حملات تا حدامكان جلوگيري كنند.
از طرفي كمپاني‌هاي بزرگ با برندهاي مشهور بايد از امنيت آدرس‌هاي اينترنتي مرتبط با وب‌سايت‌هاي خود، اطمينان پيدا كرده و در شناسايي آنها دقت بيشتري به خرج دهند».

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا