تکنولوژی

نسخه اينترنتی نرم افزارهای مايکروسافت

بی بی سی- مايکروسافت قصد دارد نسخه آن لاين و مجانی نرم افزار واژه پرداز ‘ورد’ و نرم افزار صفحه گسترده ‘اسپردشيت’ را عرضه کند.

نسخه آن لاين اين نرم افزارها فاقد بسياری از امکاناتی خواهد بود که در نسخه های عادی اين برنامه ها وجود دارد.

به رغم رايگان بودن برنامه ها، مايکروسافت قصد دارد هزينه اين کار را با استفاده از آگهی های تبليغاتی تامين کند.

اقدام مايکروسافت از سوی ناظران حرکتی در رقابت با گوگل و ديگر شرکت ها ارزيابی شده که پيش از اين نسخه های آن لاين برنامه های مشابه را در دسترس عموم گذاشته اند.

برنامه های رايگان مايکروسافت تقريبا بر اساس نسخه ساده ای از نرم افزار ورکس (Works) طراحی شده که معمولا در رايانه های خانگی از پيش نصب شده است.

ميکروسافت هيچگونه اطلاعاتی در مورد زمان عرضه اين برنامه منتشر نکرده اما به خبرگزاری رويتر گفته است که عرضه محصولات تازه و روش های مختلف پرداخت هزينه برای آنها را “مد نظر قرار داده است”.

نبرد آن لاين

مايکروسافت، همچون بسياری از شرکت های ديگر، در زمينه برنامه های آن لاين آزمايش هايی را شروع کرده است. ويندوز لايو (Windows Live) به کاربران امکان می دهد تا صفحات شخصی برای خود بسازند، وبلاگ بنويسند و يا ای ميل های خود را منظم کنند.

هرچند برنامه های واژه پرداز مايکروسافت بازار را در تسلط خود دارند، اا اينک بيش از گذشته نرم افزارهايی با امکانات مشابه به طور رايگان در دسترس مردم قرار می گيرد.

برای نمونه اوپن آفيس (Open Office)، نسخه مجانی برنامه هايی را در اختيار کاربران می گذارد که شباهت زيادی به نرم افزارهای موجود در برنامه مايکروسافت آفيس (Microsoft Office) دارد.

بسياری از شرکت های کوچک فن آوری نيز نسخه آن لاين برنامه هايی را که کاربران در شرکت های تجاری يا خانه ها مورد استفاده قرار می دهند، عرضه کرده اند.

مايکروسافت آفيس يکی از موفق ترين برنامه های مايکروسافت است که در حال حاضر ۲۵ درصد درآمد اين شرکت را تامين می کند. نسخه جديدی از اين برنامه قرار است سال ۲۰۰۷ ه بازار عرضه شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا