تکنولوژی

شماره‌‏هاى رند IN به شركت‌‏هاى خاص داده مى‌‏شود

ایلنا – در شبكه هوشمند (IN) سهم كميسيون مخابرات از شركت‌‏هاى ISP زياد و پرداخت آن با فاصله زمانى بسيارى صورت مى‌‏گيرد.

مازيار حيدرى ، مدير عامل يكى از شركت‌‏هاى اينترنتى، درگفت وگو با خبرنگار ايلنا ، در خصوص راه‌‏اندازى شبكه هوشمند (IN) در تهران ، مزايا و معايب اين تكنولوژى براى شركت‌‏هاى اينترنتى ، با بيان اين كه مخابرات به تعداد محدودى از شركت‌‏ها IN داده است، اظهارداشت: محدوديت‌‏ها ومشكلاتى كه در گذشته شركت‌‏هاى اينترنتى در خصوص دريافت خط E1 داشتند در حال حاضر براى IN نيز وجود دارد.

وى ، گفت: مخابرات به بعضى از شركت‌‏ها آن‌‏قدر خط IN داده است كه هيچ‌‏گونه استفاده‌‏اى براى آن شركت ندارد و به بعضى ديگر از شركت‌‏ها اين سرويس را نمى‌‏دهد.

حيدرى ، با بيان اين كه شبكه هوشمند زمانى مى‌‏تواند مثمر ثمر باشد كه مشكلات شركت‌‏هاى اينترنتى را رفع كند، خاطرنشان كرد: در حال حاضر و با توجه به حضور شركت‌‏هاى PAP در بازار اينترنت، ADSL كاربران را به خود جذب كرده است و فروش خطوط دايل آپ جذابيت گذشته را ندارد ، به همين دليل نمى‌‏توان گفت سرويس IN ، كاربران اينترنت را براى استفاده از دايل آپ جذب مى‌‏كند.

عضو انجمن شركت‌‏هاى اينترنتى ، در خصوص مزاياى سرويس IN‌‏ ، گفت: حسن بزرگ IN آن است كه مصرف‌‏كننده پس از سه ماه هزينه مصرف خود را از اينترنت بر روى قبوض تلفن ثابت مى‌‏پردازد و براى فروشنده نيز اين حسن را دارد كه مشكلات پخش كننده‌‏هاى كارت‌‏ها را نخواهند داشت.

حيدرى ، با تاكيد بر اين كه IN‌‏ براى ISPها گارانتى محسوب مى‌‏شود ، افزود: به اين ترتيب ISP ها تنها با مخابرات طرف هستند و بدهكارى‌‏هاى پيشين پخش كننده‌‏ها را نخواهند داشت.
مدير عامل پيشگام رايانه ، در خصوص مشكلات موجود بر سر راه اين سرويس ، گفت: در سرويس IN مخابرات با پول گزافى ISP ها را شارژ مى‌‏كند.

وى ، يادآور شد: توجه به بحث خصوصى‌‏سازى و آزادسازى گرفتن 41 درصد كميسيون از شركت‌‏ها توسط دولت چه معنايى دارد؟
حيدرى ، تصريح كرد: با چنين سودهاى غير واقعى و ناعادلانه ، حركت به سمت شبكه هوشمند( IN ) اتفاق نخواهد افتاد.

مدير عامل پيشگام رايانه ، افزود: در استفاده از سرويس IN ، شركت‌‏ها هر دوره كه مى‌‏خواهند هزينه از مخابرات دريافت كنند حدود 5 ماه طول مى‌‏كشد و آن هم منوط به پرداخت قبض تلفن مشترك خواهد بود.

عضو انجمن شركت‌‏هاى ISP ، يادآور شد: در سرويس شبكه هوشمند پرداخت مخابرات به شركت‌‏ها بابت هزينه نظم ندارد و مقدار كميسيون مخابرات نيز زياد است.
حيدرى ، با تاكيد بر اين كه تعداد IN شركت مخابرات در دست چند شركت خاص است ، گفت: شركت‌‏ها براساس رانتى كه دارند IN دريافت مى‌‏كنند.

وى ، با بيان اين كه INهاى مخابرات محدود است ، خاطرنشان كرد: يكسرى از INها كه شماره‌‏هاى رند دارند به شركت‌‏هى خاص داده
مى‌‏شود بايد مشخص شود كه اين شماره‌‏ها بر چه اساسى واگذار مى‌‏شود.
وى ، گفت: با توجه به استقبال كاربران از اين سيستم ، اكثر ISPها تمايلى به استفاده از IN ندارند ، چراكه مبناى محاسبه و واگذارى اين خطوط و صورت حساب به شركت‌‏ها داراى مشكلات فوق است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا