تکنولوژی

تابع هزينه خصوصي سازي بايد مشخص شود

دکترعلي يزديان عضو کميته مشاوران سازمان نظام صنفي رايانه اي گفت: بهتر است تابع هزينه خصوصي سازي مشخص شده و نسبت به آن اتفاق نظر وجود داشته باشد تا يک نوع همگرايي بوجودآيد.

وي افزود : تابع هزينه مهم است يعني اينکه چه چيز مي خواهد بهينه شود. به عبارت ديگر اگر مي خواهيم مديريت يا مالکيت از بخش دولتي به بخش خصوصي منتقل شود بايد معين شود که چه چيزي قرار است بهينه تر شود. نسبت به اينکه مالکيت يا مديريت به بخش خصوصي واگذار شود،نگاه هاي مختلفي وجود دارد. نگاههاي مختلف به خصوصي سازي، نياز به شاخص دارد و چندين شاخص که باهم جمع شود تابع هزينه شکل مي گيرد.

دکتر يزديان با اشاره به مطالعاتي که پيرامون خصوصي سازي داشته است، افزود : تقريبا اکثر مناطق دنيا نسبت به بحث تله کام ديد توسعه اي دارند و کشورهايي که بخش مخابرات آنها کاملا خصوصي بوده، در دهه 80 و 90 حدود 23 درصد رشد داشته اند. اين يک عامل محرک براي کشورهاي ديگر است تا بخش مخابرات خود را به بخش خصوصي واگذار کنند.

عضو کميته مشاوران سازمان نظام صنفي رايانه اي تصريح کرد : اگر محدوده توسعه را با توجه به برنامه چهارم و برنامه بعدي در نظر بگيريم، کشور ما نياز به رشد بالايي از توسعه در بخش مخابرات دارد. پيشنهاد من اين است که با توجه به برنامه ها، در محور توسعه مشخص کنيم که چرا مي خواهيم خصوصي سازي صورت بگيرد. در نتيجه مي توانيم در جهتي که توسعه بيشتر شده و سرمايه دولت عادلانه توزيع شود، حرکت کنيم. بنابراين بهتر است تابع هزينه مشخص شده و نگاه سازمان نظام صنفي رايانه اي نسبت به آن متمرکز شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا