تکنولوژی

عفو بين الملل: ‘به سانسور اينترنتی در چين خاتمه دهيد!’

سازمان مدافع حقوق بشر “عفو بين الملل” از کاربران اينترنت در بريتانيا تقاضا کرده است که از شرکتهای بزرگ اينترنتی بخواهند که سياست خود را در قبال چين تغيير دهند.

به گزارش بی بی سی عفو بين الملل عقيده دارد که شرکتهای اينترنتی با مقررات سانسور در چين از در سازش در آمده اند.

عفو بين الملل اين شرکتهايی مانند ياهو، مايکروسافت و گوگل را متهم می کند که با “فيلتر” گذاشتن بر برخی از عناوين اينترنتی، به دولت چين در اعمال سانسور بر وبلاگها کمک می کنند.

شرکتهای بزرگ ايترنت اين اتهام را رد کرده می گويند به گسترش آزادی بيان در چين ياری می رسانند.

کمک به “پخش اطلاعات”

کيت آلن رئيس عفو بين الملل در لندن، می گويد: “ياهو، مايکروسافت و گوگل مدعی هستند که از قوانين داخلی چين پيروی می کنند، اما در واقع امر آنها به فشارهای سياسی تن می دهند.”

خانم آلن عقيده دارد: “اگر عده زيادی از مشتريان اين شرکتها به آنها برسانند که از عملکرد آنها در چين راضی نيستند، امکان دارد که در شيوه کار خود بازبينی کنند.”

اما شرکتهای ارائه دهنده خدمات اينترنتی می گويند که آنها ناچارند از مقررات کار در کشورهای گوناگون پيروی کنند و وظيفه آنها آ است که اطلاعات هرچه بيشتری در اختيار مردم قرار دهند.

به گفته يکی از سخنگويان شرکت گوگل: “مردم چين امروز به مراتب بيشتر از پنج سال پيش به اطلاعات دسترسی دارند و ما با فعاليت خود در چين به گسترش اين روند کمک می کنيم.”

سخنگوی شرکت ياهو نيز موضع مشابهی اتخاذ کرده است: “فکر می کنيم با ارائه خدمات و اطلاعات در هر کشوری به شهروندان آن کشور خدمت می کنيم.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا