تکنولوژی

هشدار گزارشگران بدون مرز به گسترش سانسور اينترنت در جهان

آی تی ایران – به گزارش یک نهاد بین المللی سانسور اینترنت در تمامی قاره های جهان دیده می شود.

گزارشگران بدون مرز در گزارش تازه خود که به موضوع آزادی های اینترنتی اشاره دارد که اینترنت کاررسانه ای در جهان را دستخوش تغییر کرده و بلاگها، اتاق های گفت و گو و شبکه ها و سایت های مختلف امکان استفاده از این امکانات را برای افزایش انتقاد و نظر فراهم کرده است.

با این حال به گفته جولیان پین رییس میز آزادی های اینترنتی گزارشگران بدون مرز این تنها مردم نیستند که از اینترنت بهره می برند بلکه حکومت های سخت گیر نیز از این شبکه به نفع خود استفاده می کنند.

به گفته وی در مقابل افزایش قدرت شهروندان با استفاده از ابزار اینترنت و شبکه های جدید حکومت ها نیز قدرت خود را در جاسوسی از مردم و سانسور مباحثات افزایش می دهند.

در بسیاری از کشورها تا پیش از این اینترنت تنها رسانه ای بود که مردم اخبار غیرکنترل شده خود را که از منابع رسمی قادر به دریافت آن نبودند، به دست می آوردند اما حالا انگار دولت ها و حکومت ها نیز از خواب بلند شده و فعالیت خود را در فضای آنلاین گسترش داده اند. بنا بر این گزارش بسیاری از وبلاگها طی سال گذشته مورد سانسور قرار گرفتند و تعدادی از وبلاگ نویسان نیز برای آنچه در وبلاگ خود می نوشتند به زندان افتادند.

بنا بر این گزارش چین بزرگترین سانسور کننده اینترنت در جهان است و کنترل و مانیتور بحث های سیاسی روی اینترنت از سوی این کشور به شدت دنبال می شود.

در این گزارش 153 صفحه ای از کشورهای مصر، لیبی، مالدیو، سوریه و تونس نیز به عنوان کشورهایی که کاربران را به زندان می اندازند، نام برده شده است. همچنین از کوبا، ایران، لیبی، نپال، کره شمالی، عربستان سعودی، سوریه، ترکمنستان، و ویتنام نیز به عنوان فیلترکنندگان اینترنت نام برده شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا