تکنولوژی

نرم‌افزارهاي ذخيره‌سازي بازار را تسخير مي‌كنند

دنیای اقتصاد – اتفاق جديدي نيفتاده است. همه‌چيز همان‌طور با روند فزاينده‌اي جلو مي‌رود. جرياني كه بيشتر از همه در مورد تكنولوژي، فناوري اطلاعات و البته وابسته‌هاي آنها محسوس است.

اين موضوع وقتي با گسترش صنايع مختلف و نفوذ بيشتر تكنولوژي همراه مي‌شود به نتيجه مشتركي براي سازمان‌ها، موسسات، شركت‌ها و حتي افراد منتهي مي‌شود، نتيجه‌اي برابر با سيل اطلاعات در شبكه‌هاي داخلي و آنلاين. مساله‌اي كه باعث شد بازار نرم‌افزارهاي ذخيره‌سازي در سرتاسر دنيا متحول شود.

براساس آخرين تحقيقات موسسه IDC، بازار اين نرم‌افزارها با رشد 2/11درصدي نسبت به سال 2004 در فصل چهارم سال 2005 به ارزشي در حدود 4/2ميليارد دلار رسيد و در نهايت درآمد 9/8ميليارد دلاري را براي كل سال گذشته نشان مي‌دهد كه اين موضوع نتيجه رشد 6/12درصدي درآمد حاصل از فروش نرم‌افزارهاي ذخيره‌سازي در كل بازار نرم‌افزار بوده است.

اين در حالي است كه فصل چهارم سال گذشته با رشد 7/21درصدي در بازار اين نرم‌افزارها توانست بيشترين ميزان رشد فصلي را در طول سال‌هاي اخير به دست بياورد.

كارشناسان معتقدند اين روند مي‌تواند ثبات خوبي را براي بازار نرم‌افزارهاي مديريتي و آرشيوي مختلف به همراه داشته باشد.

در اين ميان رودا فيليپس، كارشناس موسسه IDC در بخش نرم‌افزارهاي ذخيره‌سازي معتقد است، اين نرم‌افزارها بيشترين سهم را در رونق بازار نرم‌افزار در سطح جهان و رسيدن آن به يك ثبات نسبي در ميزان رشد دارند. او در اين مورد مي‌گويد: بازار نرم‌افزارهاي ذخيره‌سازي با ادامه اين روند به وضعيت منظمي مي‌رسد. در حقيقت چنين رشدي به دنبال افزايش تقاضاي كاربران براي حفاظت و امنيت بيشتر اطلاعات در بخش‌هاي مختلف صنعت IT به وجود آمده كه البته اين موضوع هم نتيجه گسترش اطلاعات و تاثير ميزان تقاضا براي امنيت بيشتر اطلاعات آنلاين در بخش‌‌هاي تجاري بوده است.

فصل آخر سال 2005‌ براي پنج شركت نرم‌‌افزاري كه توانستند به موقعيت خوبي در اين بازار برسند، زمان خوبي بود تا ضمن افزايش ميزان درآمدهاي خود سهم خود را از بازار اين نرم‌‌افزارها بيشتر كنند. EMC اولين شركتي بود كه با سهم 2/29‌درصدي خود از درآمد حاصل از فروش نرم‌افزارهاي ذخيره‌سازي در بالاي جدول قرار گرفت. Symantec هم توانست با سهم 7/19‌درصدي در جايگاه بعدي قرار بگيرد. جايگاه سوم اما متعلق به IBM با 5/11‌درصد سهم بود.

اين شركت توانست فروش نرم‌افزارهاي ذخيره‌سازي خود را تا 6/32‌درصد نسبت به سال گذشته افزايش دهد.

Network APPliance و HP هم با سهم 7/6‌ و 5/6‌‌درصدي خود از درآمد حاصل از فروش اين نرم‌‌افزارها توانستند به ترتيب در رتبه‌هاي چهارم و پنجم قرار بگيرند. Network APPliance با رشد 3/41‌درصدي ميزان فروش خود در اين بخش همراه با IBM بيشترين ميزان رشد ساليانه را داشته‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا