تکنولوژی

يک روحانی جانشين نصرالله جهانگرد شد

ایستنا – دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی طی حکمی حجه الاسلام حمید شهریاری را بعنوان جانشین نصرالله جهانگرد ، دبیر شورای عالی اطلاع رسانی کشور نمود.

به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) این تصمیم در جلسه مورخ ۱۵ اسفند ۸۴ شورای عالی انقلاب فرهنگی گرفته شده و در تاریخ ۲۴ اسفند ماه طی حکمی که به امضای دکتر محمد رضا دزفولی رسیده ابلاغ گردیده است.

به گزارش خبرنگار ایستنا متن این حکم به شرح ذیل است:

جناب آقای حجت‌الاسلام شهریاری

در ابتدای ورود به هزاره سوم، پیدایش جریان آزاد اطلاعات تاثیرات عمده‌ای را در کلیه عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی جوامع بشری گذاشته است.

ارتباطات سریع و وسیع عرصه فرهنگ را با پدیده‌های نوظهور متعددی روبرو ساخته و برنامه‌ریزی فرهنگی را به امری پویا و در بستری متحول تبدیل نموده است. استفاده از چنین بستری برای ترویج اندیشه و فرهنگ متعالی اسلامی و ایرانی در عرصه داخلی و جهانی دارای اهمیت ویژه‌ای می‌باشد.

بدین وسیله به استناد مصوبه شورا مورخ 15/12/84 جنابعالی را که از یک سو آشنا به علوم اسلامی بوده و از سوی دیگر دارای سوابق قابل توجهی در زمینه نرم‌افزارها و شبکه‌های رایانه‌ای می‌باشید به عنوان دبیر شورای عالی اطلاع‌رسانی برمی‌گزینم. رجاء واثق دارد در سایه تاییدات الهی گام‌های موثری در پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی بردارید.

همچنین از زحمت چندساله جناب آقای مهندس نصرالله جهانگرد تقدیر می‌نمایم.

محمد رضا دزفولی
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی

به گزارش خبرنگار آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) حجه الاسلام حمید شهریاری که در این حکم “از یک سو آشنا به علوم اسلامی بوده و از سوی دیگر دارای سوابق قابل توجهی در زمینه نرم‌افزارها و شبکه‌های رایانه‌ای” معرفی شده متولد ۱۳۴۲ است و دارای مدرک کارشناسی فقه و اصول – سطح ٢ حوزه ، کارشناسی ارشد الهيات و معارف اسلامي و دكترای فلسفه تطبيقی از دانشگاه قم میباشد و مدیریت گروه فلسفه و الهیات مرکز تحقیق و توسعه علوم انسانی (سازمان سمت)، معاونت پژوهشی همین سازمان ، مدير مسئول شبكه اطلاع‌رساني (اينترنت) حوزه و ریاست مركز تحقیقات كامپیوتری علوم اسلامی را در کارنامه خود دارد که در سال 1368، با عنایت مقام معظم رهبری تأسیس و عهده‌دار اشاعه فرهنگ و معارف اسلامی به صورت رایانه‌‌ای شد و تاكنون فعالیت خود را در سطح دنیا از طریق شبكه جهانی اینترنت و تولید نرم‌افزارهای علوم اسلامی ادامه داده است. پرسش و پاسخ بخشی از فعالیت‌های این مركز است و نشر فرهنگ اسلامی در قالب نظام‌های جدید اطلاع‌رسانی، آسان‌سازی دستیابی به منابع و متون دینی، تسریع در پژوهش در علوم اسلامی با بهره‌گیری از فن‌آوری اطلاعات و رایانه و انشار نخستین مجله در زمینه داده‌پردازی علوم اسلامی برای پژوهشگران علوم اسلامی، دانشجویان، طلاب حوزه‌های علوم دینی، فرهیختگان و علاقه‌مندان به معارف دینی میباشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا