تکنولوژی

هشت روز ، دو ميليون ثبت نام : درآمد ۷۲۰ ميليون تومانی تلفن همراه

دنیای اقتصاد – طبق آخرين آمار، تعداد ثبت‌نام‌هاي تلفن همراه در كشور به 2ميليون و 33هزار و 249 ثبت‌نام رسيده است و ين در حالي است كه اين رقم متعلق به هشت روز اول ثبت‌نام‌ها است و با توجه به ادامه روند ثبت‌نام‌ها تا 27 ماه جاري و پيش‌بيني مسوولان، اين رقم به 4ميليون ثبت‌نام افزايش پيدا مي‌كند.

در اين ميان قيمت سيم‌كارت‌هاي تلفن همراه از زمان آغاز ثبت‌نام‌ها بين 80 تا 100هزار تومان افزايش پيدا كرده است كه به گفته فعالان اين بازار اين قيمت تا سال آينده و اعلام واگذاري‌هاي جديد كاهش نخواهد يافت. در حالي‌كه هدف اصلي از واگذاري سيم‌كارت‌ها با رقم 360هزار تومان، افزايش ضريب نفوذ تلفن همراه و كاهش قيمت آن اعلام شده است.

با توجه به اينكه ثبت‌نام‌هاي اخير با اعتراض‌هاي كارشناسان و مجلس به دليل كيفيت نازل سرويس تلفن همراه مواجه بود، اما مخابرات با وعده واگذار‌نكردن تلفن‌هاي همراه ثبت نام شده در شهرهاي بزرگ مانند تهران تا قبل از بهبود و افزايش ظرفيت شبكه، اقدام به ثبت‌نام كرد.

اين در حالي است كه يكي ديگر از مشكلات مطرح شده در ثبت‌نام‌هاي اخير، انحصار مخابرات توسط بخش دولتي عنوان شده است. چنانچه شركت‌ها و اپراتورهاي ديگر كه رقيب مخابرات هستند، مانند ايرانسل (اپراتور دوم) و تاليا (سيم‌كارت‌هاي اعتباري) معتقدند تا پيش از سال آينده، بخش عمده تقاضاها در بازار تلفن همراه كشور توسط ثبت‌نام‌هاي مخابرات پوشش داده مي‌شود كه اين مساله باعث مي‌شود كه مخابرات به بخش اعظم تقاضاي تلفن همراه در بازار پوشش دهد و حداقل سهم را به اپراتورهاي ديگر بسپارد.

به گزارش خبرنگار ما تا ابتداي هفته جاري در كل كشور دوميليون و 33هزار و 249 ثبت‌نام صورت گرفته است كه از اين ميزان 345هزار و 99ثبت‌نام متعلق به تهران، 168هزار 650ثبت‌نام متعلق به استان فارس و 152هزار 426ثبت‌نام متعلق به استان اصفهان است كه تاكنون بيشترين ميزان ثبت‌نام‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

نكاتي در خصوص ثبت‌نام جديد تلفن همراه

سرائيان، مديرعامل شركت ارتباطات سيار در تشريح جزئيات ثبت‌نام‌ها گفت: در صورتي كه فرد در شهري به غير ز شهري كه از تلفن همراه مي‌خواهد استفاده كند، اقدام به ثبت‌نام كند، بايد 20درصد هزينه اضافي جابه‌جايي پرداخت كند.

به گفته وي نقل و انتقال فيش تلفن همراه از يك ماه پس از تاريخي كه براي دريافت سيم‌كارت اعلام مي‌شود، امكان‌پذير است به اين معني كه خريد و فروش تا يك ماه قبل از اعلام زمان حتما در دفاتر خدمات ارتباطي انجام شود و متقاضيان از نقل و انتقال دستي خودداري كنند.

سرائيان افزود: طبق پيش‌بيني‌هاي صورت گرفته، چنانچه واگذاري سيم‌كارت‌هاي ثبت‌نامي از بهمن‌ماه سال 84 بيش از يك سال به طول بيانجامد و تحويل سيم‌كارت به اسفند سال 85 به بعد موكول شود به ازاي هر ماه تاخير معادل 3هزار و 600تومان در قبض كاركرد فرد به عنوان بستانكار اعمال خواهد شد.

واگذاري 100مجوز ايجاد دفتر خدمات ارتباط در تهران

رييس سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي اعلام كرد: قرار است مجوز حدود 100دفتر جديد خدمات ارتباطي تلفن همراه در مرحله اول در استان تهران واگذار شود، تا تسهيلات بيشتري براي مردم در نقاطي كه اين دفاتر در آن مناطق وجود ندارد، ايجاد شود.

وي افزود: مجوزها در حال حاضر واگذاري در سطح تهران است، همچنين در سطح كشور نيز اطلاعات در مورد اينكه در كدام مناطق تعداد كمتري از دفاتر وجود دارد، دريافت خواهد شد، تا بر حسب برنامه چهام توسعه كه در آن حداقل 2هزار و 500دفتر خدمات ارتباطي بايد ايجاد شود، حركت كنيم.

معصوم فرديس در گفت‌وگو با ايسنا با اشاره به افزايش مبالغ پرداختي به دفاتر خدماتي گفت: تعرفه‌هاي ثبت‌نامي تلفن همراه كه از سوي شركت پست به دفاتر پرداخت مي‌شد، جهت حمايت از دفاتر ارتباطي، از مبلغ 500تومان به هزار تومان، افزايش يافت كه در ثبت‌نام اخير هم عملياتي خواهد شد و ساير تعرفه‌ها هم در حال بررسي است، تا بر اساس نظام‌نامه به تاييد برسد.

وي تصريح كرد: تمام شركت‌هاي مخابراتي كشور، پست و شركت ارتباطات سيار موظف شدند كه در برنامه‌ پنج‌ساله چهارم، بخش مشتركان خود را به صفر برسانند، به اين معني كه تمام امور و فعاليت‌‌ها در بخش امور مشتركان در اين شركت‌ها به صفر برسد و سازمان مديريت نيز از آن پس، اعتباري بابت اين مساله اختصاص نخواهد داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا