تکنولوژی

دبيرشورای عالی انفورماتيک: تشکيل شوارهای موازی آی تی تقصير ما نيست

ایرنا – دبير شوراي عالي انفورماتيك كشور گفت: تشكيل نهادهاي موازي اقدامي جديد در كشور نيست.

“محمد سپهري‌راد” روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه آي تي ايرنا افزود: در مود تشكيل شوراهاي موازي مي‌توان گفت اين اقدام در كشور سابقه دارد و گزارش‌هايي را ما به تصميم‌گيران در اين مورد داده بوديم اما تصور شده بود لازم است آن شوراهاي مربوط به فناوري اطلاعات و ارتباطات در كشور ايجاد شود.

وي ادامه داد: در نتيجه به گزارش‌هاي كارشناسي توجهي نشد، ما در گزارش خود گفته بوديم كه اگر قرار است وظايف جديدي در زمينه مسايل انفورماتيكي و ‪ IT‬به جاي ديگري محول شود مي‌توان با تغيير در ساختار و قانون شوراي عالي انفورماتيك همان وظايف را به عهده گرفت.

وي تصريح كرد: اما تصميم گيران به نوعي ديگر تصميم گرفتند.

وي در مورد انتقادي كه به اين دبيرانه شده است، يادآور شد: همچنين زماني كه شوراي عالي اطلاع رساني ايجاد شده بود، شوراي عالي فناوري اطلاعات نيز تشكيل شد و اين را ديگر، نمي‌توان از تقصيرات دبيرخانه شوراي عالي انفورماتيك عنوان كرد.

دبير شوراي عالي انفورماتيك ادامه داد: من به هيچ عنوان ادعا نمي‌كنم كه كار ما بي‌نقص است اما توضصيحاتي مي‌دهم كه ممكن است براي برخي قانع كننده باشد و اما براي بعضي قانع‌كننده نباشد.

سپهري راد اظهار داشت: يك بند از وظايف شورا بررسي و تاييد طرح‌ها و فعاليت‌هاي انفورماتيكي كشور است و تبصره آن نيز ان است كه تامين اعتبار براي طرح‌ها و فعاليت‌هاي امور انفورماتيكي كشور منوط به تاييد شوراي عالي انفورماتيك است.

وي در مورد اين تبصره از وظايف شورا گفت: اين بند در مورد وظيفه اي است كه هيچ وقت توسط شوراي عالي انفورماتيك انجام نشده و حداقل در مدت زمان ‪ ۸‬سالي كه من دبير شورا بودم اين وظيفه توسط دبيرخانه انجام نمي شده است.

وي تصريح كرد: مديريت دفاتر بخشي در درون سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور مسوول اعتبارات دستگاه‌هاي اجرايي در تمامي زمينه‌ها هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا