تکنولوژی

سه مرکز خدمات دهنده اینترنت کرج به دلیل عدم رعایت فیلترینگ پلمپ شدند

آی تی ایران – سه مرکز خدمات دهنده اینترنت در کرج به دلیل آنچه عدم رعایت فیلترینگ، نصب و نگهداری تجهیزات غیر مجاز ماهواره ای عنوان شده توسط ستاد مبارزه با جرایم رایانه ای کرج و با حکم دادگاه پلمپ شدند.

کرمی دبیرستاد جرایم رایانه ای کرج با بیان این خبر گفت: به هر سه مرکز اینترنتی پلمپ شده چندین بار تذکر کتبی عدم رعایت فیلترینگ داده شده بود ولی این شرکت ها به این تذکرها توجهی نکردند در عین حال دو مرکز از این جمع تجهیزات ماهواره ای غیر مجاز را نصب و یا نگهداری می کردند.

کرمی احراز عدم رعایت فیلترینگ این دسته از شرکت ها را کارشناسی اداره مخابرات کرج عنوان کرد و افزود: البته خود ستاد هم اینترنت ارایه شده از طرف این شرکتها را مورد ارزیابی قرار می داد اما تصمیم گیری بر مبنای گزارش اداره مخابرات کرج در زمینه عدم رعایت فیلترینگ از سوی این شرکتها اتخاذ شد.

کریمی افزود: این شرکت ها با حکم بازپرس پلمپ شدند و بر اساس قانون مجازات اسلامی بازپرس می تواند در مواردی در مرحله تحقیقات نیز نسبت به توقیف فعالیت اقدام کند.

وی استناد به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در زمینه خدمات رسانی اینترنت را نیز جزو دلایل قانونی این برخورد برشمرد و افزود: کمیته مبارزه با جرایم رایانه ای کرج متشکل از اداره اطلاعات غرب استان ، اداره مخابرات، دادگستری و ناحیه مقاومت بسیج غرب استان تهران از یک ماه قبل در زمینه ارایه خدمات اینترنت در کرج فعال شده است.

این کمیته یک ماه قبل نیز 9 شرکت خدمات دهنده اینترنت را به دلیل نداشتن مجوز فعالیت پلمپ کرد اما این شرکت ها با درخواست مهلت یک ماهه برای کسب مجوز مجددا بازگشایی شدند.
کرمی در این زمینه گفت: در حال حاضر اغلب شرکت هی اینترنتی کرج دارای مجوز هستند.

وی همچنین درباره مغایرت قانونی فعالیت کمیته جرایم رایانه ای این شهرستان با کمیته سه نفره تعیین مصادیق سایت های غیر مجاز اینترنتی گفت: کنترل و نظارت بر فعالیت خدمات دهندگان اینترنتی برعهده قوه قضاییه است و هر گونه تخلف در این زمینه از طریق این مرجع قانونی قابل پیگیری است.
در همین حال فرزانه دبیر انجمن آی اس پی های کرج نیز گفت: در زمینه توقیف این سه شرکت خدمات دهنده تلاش های انجمن صنفی آی اس پی های کرج برای رفع این مشکل تاکنون ناموفق بوده است.
به گفته فرزانه با توجه به اینکه بیش از بیست خدمات دهنده اینترنت در کرج وجود دارد این سه شبکه بین 15 تا 20 درصد شبکه توزیع اینترنت در کرج را پوشش می دادند.
وی در مورد تکلیف کاربرانی که از خدمات این شرکت ها بهره می گرفتند و هم اکنون کارت های اینترنتی شان قابل استفاده نیست گفت: انجمن به کاربران شرکت هایی که دارای کارت هولوگرام باشند می تواند خسارت پرداخت کند اما متاسفانه هیچ کدام از این سه شرکت دارای هولوگرام نبودند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا