تکنولوژی

اعتراض سنديکای توليد کنندگان آی تی به فهرست تعرفه های پیشنهادی سازمان نظام صنفی

ایرنا – سنديكاي توليدكنندگان فناوري اطلاعات و ارتباطات اعلام كرد: همان گونه كه انتظار مي‌رفت كميسيون تعرفه‌هاي سازمان نظام صنفي رايانه‌ا ، مانند ديگر كميسيونهاي آن، بدون در نظر گرفتن تمامي فعالان صنف و تشكل‌هاي تخصصي به صورت گزينشي انتخاب شده و فهرستي را به عنوان پيشنهاد تعرفه ها اعلام كرد كه اعتراض بسياري از توليدكنندگان را بر انگيخت.

سنديكاي توليدكنندگان آي تي، امروز (سه‌شنبه) با ارسال نمابري به حوزه آي تي ايرنا افزود، با كمي دقت در اين فهرست مي‌توان فهميد با فرض اجراي چنين تعرفه‌هايي، تقريبا بيش از ‪ ۶‬هزار نفر نيروي متخصص و نيمه ماهر مورد مورد تهديد شغلي واقع شده، بيش از يك ميليارد دلار سرمايه‌گذاري از ارزش ساقط مي‌شود.

اين نمابر مي‌افزايد با اجراي اين تعرفه‌هاي پيشنهادي ، سالانه بيش از ‪ ۳۰۰‬ميليون دلار ارز از كشور خارج شده و جوانان مستعد و مغزهاي متفكر اين صنعت به سمت كشورهاي منطقه و اروپايي براي بي‌ارزش‌ترين مشاغل خارج مي شوند.

در اين نمابر افزوده شده است ، مطمئن هستيم در تهيه چنين فهرستي، قصد و غرضي در كار نبوده بلكه از روي عدم آگاهي و اشراف كامل به وضعيت صنايع توليدي صنعت ‪ ICT‬كشور بوده و جزو همان اظهار نظرهاي بي‌برنامه اين گروه مي باشد.

اين سنديكادر پايان اعتراضيه خود افزوده است: سنديكاي توليدكنندگان فناوري اطلاعات به عنوان مجموعه‌اي متشكل از شركت‌هاي صنعتي و توليدي ‪ICT‬ با هدف حمايت از سياست‌هاي نظام و سند توسعه چشم انداز ‪ ۲۰‬ساله در هزينه توليد، تعرفه‌هاي پيشنهادي مصوب توليدكنندگان عضو را به مراجع ذيصلاح و تصميم گير ارسال نموده و پيگير منافع توليد و اشتغال در مملكت مي‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا