تکنولوژی

انتقاد شديد رييس سازمان نظام صنفی از دبير شورای عالی فناوری اطلاعات

ایسنا – سميناري به منظور حضور شركت‌هاي نرم افزار در بازار فناوري اطلاعات كشور افغانستان با حضور «مهندس جهانگرد» دبير شوراي عالي اطلاع‌رساني و «اميرحسين سعيدي نائييني» رييس سازمان نظام صنفي رايانه‌اي كشور و مسوولاني از اين سازمان و شركت‌هاي فعال در اين حوزه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرويس فناوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، مهندس جهانگرد در اين نشست، حضور در بازار بين‌المللي در اين حوزه را ضرورت تام و استراتژيكي براي صنعت IT ايران دانست و اظهار داشت: براي موفقيت در اين راه بايد برنامه‌ريزي كرده و از حضور همه‌ي دست اندركاران و كساني كه با اين حوزه آشنايي كامل دارند، استفاده كرد.

وي ادامه داد: اگر بخواهيم در بازار داخلي فعاليت‌هاي مناسبي داشته باشيم، بايد بنيان آن را در خط بين‌المللي بگذاريم، چون با اين روش كارها و فعاليت دوام بيشتر خواهد يافت.

مهندس جهانگرد به شركت‌هاي فعال در حوزه‌ي IT پيشنهاد كرد كه هرچه بيشتر در بازار بين‌المللي حضور يابند.

دبير شوراي عالي اطلاع‌رساني در عين حال، سرمايه‌گذاري را يكي از چالش‌هاي مهم فعاليت در حوزه‌ي IT در سطح بين المللي عنوان كرد.

همچنين «امير حسين سعيدي نائيني» رييس سازمان نظام صنفي رايانه‌اي كشور، در اين سمينار با اشاره به جلسه روز گذشته پيرامون تشكيل مجمع انجمن‌هاي مستقل فناوري اطلاعات كه در اتاق بازرگاني برگزار شد، گفت: در آن جلسه تشكيل نظام صنفي رايانه‌اي كشور را غيرقانوني اعلام كردند، و اين در حالي است كه اتاق بازرگاني مدعي حمايت از بخش خصوصي است و ادعا مي‌كند كه در راستاي اعتلاي بخش خصوصي گام بر مي‌دارد.

وي ادامه داد: به تبعيت از اقدام رييس جمهور مبني بر اعلام ثروتش، رييس اتاق بازرگاني نيز بايد همين اقدام را انجام دهد و ميزان ثروت خود را اعلام نمايد. اين اتاق علي‌رغم اين كه نبايد وارد مباحث حزبي شود، وارد جريانات سياسي شده، و اين در حالي است كه هيچ جاي دنيا مباحث صنفي وارد مباحث حزبي نمي‌شود.

وي تايد كرد: اين سازمان جرياني اقتصادي محسوب مي‌شود. به جرات مي‌گويم ما حزب نيستيم و از منابع مشروع خود دفاع مي‌كنيم و به اعتقاد من بخش خصوصي از نظر حمايت‌هاي قانوني هم مورد ظلم واقع شده است و بايد به اين مباحث بيشتر توجه شود.

رييس سازمان نظام صنفي رايانه‌اي كشور، با اشاره به مصوبه هيات وزيران مبني بر اين كه خريد در رابطه با سخت افزار و نرم افزار توسط سازمان‌ها بايد با هماهنگي وزارت ICT انجام شود، گفت: اين بحث نشان داد كه، دبير شوراي عالي فناوري اطلاعات به دلايلي كه روز گذشته در رسانه‌ها عرض كردم، صلاحيت ندارد. بنابراين از وزير ICT مي‌خواهيم هر چه سريعتر فكري در ين رابطه كرده و شخص ديگري را جايگزين ايشان كنند.

وي با اشاره به صبحت‌هاي رييس جمهور مبني بر اين كه در هر مبحثي بايد با اهل فن آن، مشورت كرد، اظهار داشت: همين جا اعلام مي‌كنم كه ايشان هيچ تعاملي در اين مورد با ما نداشتند. بنابراين مي‌توان گفت كه در اين موضوع خلاف حكم رييس جمهورعمل شده است.

وي اظهار داشت: با اجراي اين ابلاغيه امور توسعه‌ي حوزه‌ي ICT به هم مي‌ريزد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا