تکنولوژی

ظرفيت انجام كار طبق رتبه‌بندى جديد شركت‌هاى انفورماتيكى اعلام شد

دنیای اقتصاد – ميزان سقف دريافت پروژه براساس رتبه‌بندى شركت‌هاى انفورماتيكى براى شركت‌هاى فعال در اين حوزه از سوى شوراى عالى انفورماتيك تعيين و اعلام شد.

به گزارش خبرنگار ما شركت‌هاى انفورماتيكى براساس آيين‌نامه جديد رتبه‌بندى مى‌شوند و هر شركت براساس فعاليت‌هايى كه خود اظهار مى‌كند در سيزده رشته مى‌تواند رتبه دريافت كند و همچنين طبق جدول ظرفيت انجام كار اجازه دريافت پروژه براساس رتبه و امتياز خود تا سقف تعيين شده را دارد.

يوسفى معاون دبيرخانه شوراى عالى انفورماتيك با اشاره به تدوين جدول ظرفيت انجام كار گفت: اين جدول به تمامى كارفرماهاى دولتى و دستگاه‌ها به‌منظور سپردن پروژه‌هاى خود براساس رتبه شركت‌ها و سقف تعيين شده براى آنها ارسال مى‌شود و از اين پس با رتبه‌بندى مجدد شركت‌ها اين طرح لازم‌الاجرا است و بايد با توجه به رتبه و درجه شركت‌ها به آنها پروژه واگذار شود.

وى همچنين گفت: شركت‌هايى كه د رشته‌اى امتياز مناسب براى دريافت پروژه بيشتر از سقف تعيين شده را ندارند ولى متقاضى انجام پروژه خارج از ظرفيت خود هستند نيز پس از تصويب طرح كنسرسيوم كه در طرح رتبه‌بندى در نظر گرفته شده مى‌توانند با ايجاد كنسرسيوم ظرفيت بيشترى براى خود احراز كنند.

به گفته يوسفى در طرح كنسرسيوم ، نحوه تشكيل و يكى شدن چند شركت به منظور افزايش ظرفيت پذيرش كار تعيين و چگونگى دريافت پروژه‌هاى بزرگ براى آنها مشخص مى‌شود.

وى در ادامه گفت: چگونگى تشكيل كنسرسيوم و افزايش ظرفيت انجام كار در دستور كار جلسه بعدى شوراى عالى انفورماتيك قرار گرفته است و پس از تصويب آن در هفته آيند طرح رتبه‌بندى شركت‌هاى انفورماتيكى به صورت رسمى آغاز مى‌شود.

در جدول «ظرفيت انجام كار» در اين گزارش ميزان ظرفيت انجام كار و سقف دريافت پروژه‌ها بر اساس رتبه و ميزان امتياز كسب شده براى شركت‌ها در 13رشته انفورماتيكى نشان داده شده است و همچنين در زير اين جدول اسامى رشته‌هاى سيزده گانه نيز اعلام شده است كه شركت‌ها براساس اين رشته‌ها رتبه‌بندى شده و امتياز كسب مى‌كنند.

اسامى رشته‌هاى 13گانه

1 – ارائه و پشتيبانى سخت‌افزارى Mainframe

2 – توليد و ارائه رايانه‌هاى غير Mainframe

3 – توليد و ارائه دستگاه‌ها جانبى

4 – توليد و ارائه قطعات و ملزومات

5 – توليد و پشتيبانى نرم‌افزارهاى سفارش مشترى

6 – ارائه و پشتيبانى بسته‌هاى نرم‌افزارى توليد داخل

7 – ارائه و پشتيبانى نرم‌افزارهاى خارجى

8 – خدمات شبكه‌هاى اطلاع‌رسانى Providers

9 – شبكه‌ داده‌ها (ارائه، اجرا و پشتيبانى)

10 – مشاوره و نظارت بر اجراى طرح‌هاى انفورماتيكى

11 – خدمات پشتيبانى

12 – آموزش و پژوهش

13 – سيستم‌هاى ويژه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا