تکنولوژی

دعوت از ترکسل برای مشارکت در پروژه‌های مخابراتی ايران

آی تی ایران – رییس سازمان تنطیم مقررات گفت: شرکت ایرانسل با برگزاری مناقصه برای انجام کارهای اپراتوری دچار تخلف نشده است.

معصوم فردیس که در جمع خبرنگارن سخن می گفت افزود: در همه دنیا اپراتور ها می توانند کارهای خود را به شرکت های زیرمجموعه خود واگذار کنند و در این زمینه ایرانسل مرتکب خلافی نشده است.

وی در پاسخ به این پرسش که بر اساس آگهی این مناقصه برندگان باید ابتدا تا پایان کارهای مربوط به آن را انجام دهند و اگر قرار بود کار اپراتوری توسط یک شرکت یا جمعی از شرکت های دیگر انجام گیرد پس وظایف شرکت های عضو کنسرسیوم ایرانسل چیست ، گفت: زمانی که ما در اپراتور اول هم کار می کردیم اول تا پایان کار را به سه شرکت دیگر واذار کردیم و این هیچ مشکل قانونی ندارد.

وی افزود: روش اجرايي پروژه‌ها در دنيا متفاوت است در ايران هم به همين شكل است به اين معني كه همان طور كه شركت ارتباطات سيار با برگزاري مناقصه، كار را به GCها واگذار كرد تا توسعه سريع و به شكل مناسب انجام شود، ايرانسل هم براي انجام پروژه در زمان مقرر و ارايه سرويس به مردم، نسبت به برگزاري مناقصه اقدام كرده است. بنابر اين اين شركت مي‌تواند از هر روش اجرايي استفاده كند اما سازمان تنظيم مقررات نظارت خواهد داشت تا كار با توجه به قوانين مترتب انجام پذيرد.

خبرنگاری از فردیس پرسید که آیا این مناقصه نشان نمی دهد که شرکت های موجود در کنسرسیوم ایرانسل نمی توانند وظیفه اپراتوری را انجام دهند ؟ وی در پاسخ گفت: این طور نیست این شرکت ها در موقع انجام مزایده حد نصاب لازم برای انجام این کار را کسب کرده اند.
فردیس همچنین در مورد شکایت ترک سل از وزارت ارتباطات گفت: هر کسی می تواند علیه هر کس یا سازمان دیگر شکایت کند ولی تاکنون از طرف ترکسل هیچ نامه رسمی به این وزارتخانه نرسیده است.

وی در عین حال از دعوت وزیر ارتباطات از ترک سل برای مشارکت در دیگر طرح های موجود در بخش ارتباطی ایران خبر داد.

وي در ادامه در مورد اين كه از سوي سازمان تنظيم مقررات بحثي مطرح شده كه اپراتور سيم كارت‌هاي اعتباري(تاليا) بايد نسبت به تخليه‌ي باند فركانسي براي اپراتور دوم اقدام كند، گفت: اين ادعا از ديدگاه تخصصي عنوان نشده چراكه بحث تغيير فركانس بخشي كاملا فني و تخصصي است.

فردیس در بخش دیگری از سخنانش در مورد آیین نامه جدید سازمان و اشاره به مدیریت دامنه های اینترنتی توضیح داد: بر اساس این اساسنامه ما متولی دامنه های اینترنتی در ایران هستیم و مدیریت دامنه های دات آی آر که هم اکنون توسط مرکز تحقیقات فیزیک نظری صورت می گیرد باید به سازمان منتقل شود.

وی درباره این که آیا سازمان رگولاتوری توان فنی مدیریت دامنه های اینترنتی را دارد یا خیر گفت: در حال برنامه ریزی هستیم تا این توان را ایجاد کنیم.

فردیس همچنین با اشاره به هاست شدن 300 سایت دولتی در IDC های ایرانی گفت: هم اکنون با کمک شارع 2 و شرکت های IDC دارای مجوز مشکل هاستینگ در کشور تا اندازه ای حل شده و در آینده و خروج از وضعیت پایلوت حجم گسترده تری از سایت ها امکان هاست شدن روی دیتاسنترهای ایرانی را به دست می آورند.

وی به کاهش تعرفه ها در بخش هایی مانند شبکه هوشمند (IN) و خطوط E1 اشاره کرد و گفت : در بخش E1 قیمت را از 700 هزارتومان به 340 هزارتومان و در بخش هاستینگ نیز تعرفه های شارع 2 را به یک پنجم کاهش داده ایم.

وی افزود: تعرفه های جدید سرویس هوشمند طی هفته آینده ابلاغ می شود.

فردیس اضافه کرد: اين شركت‌ها بايد گزارش‌هايي در راستاي تامين و تكميل نيازمندي‌هاي مردم در مناطقي كه بايد، ارايه كنند در غير اين صورت شركت‌هاي دولتي وارد عمل خواهند شد.

وي تصريح كرد: اين كميسيون به شركت‌هاي PAP صاحب پروانه، اجازه داده تا فعاليت خود را توسعه دهند، كه به اين ترتيب در برنامه ‌ي پنج ساله چهارم يك ميليون و 500 هزار پورت
پر ظرفيت خواهيم داشت. 250 هزار پورت از آن براي بخش دولتي در نظر گرفته شده كه اين امر با توجه به اين كه هنوز بخش‌هاي خصوصي در اين زمينه كاملا جا نيافته بودند، در نظرگرفته شده بود.

وي در مورد اين كه چرا با گذشت مدت زماني از ثبت نام‌ه براي باند شهروندان تنها يك پروانه تاكنون صادر شده تصريح كرد: علت اين مساله اين است كه هنوز تجهيزات لازم در اين بحث وارد كشور نشده است و تنها يك شركت نسبت به اين كار اقدام كرده است.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی در مورد کمبود آدرس های اینترنتی IP در کشور و برنامه های سازمان در این زمینه گفت: هنوز در این زمینه برنامه ای نداریم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا