تکنولوژی

نمايشگاه ” رايانه و اتوماسيون اداري ” در اصفهان گشايش يافت

ایرنا – يازدهمين نمايشگاه” رايانه واتوماسيون اداري ” روز پنجشنبه در محل نمايشگاههاي بين‌المللي استان اصفهان گشايش يافت.

نمايشگاه ياد شده با حضور ‪ ۱۰۰‬شركت فعال در زمينه علوم رايانه‌اي و فن آوري اطلاعات و ارتباطات‌در هشت هزار متر مربع فضاي سرپوشيده نمايشگاهي و مشتمل بر ‪ ۲۸۵‬غرفه، بر پا شده است.

شركت‌كنندگان در اين نمايشگاه تازه‌ترين دست آوردهاو فعاليتهاي خود در زمينه سخت افزار و نرم افزار، اينترنت، شبكه‌هاي اطلاع رساني، سيستم‌هاي الكترونيكي و امنيتي، تجارت الكترونيك ، خدمات پشتيباني و تجهيزات رايانه‌اي را عرضه كرده‌اند.

رئيس سازمان نظام صنفي رايانه‌اي كشوردرآئين آغازين اين نمايشگاه، دسترسي به توسعه و اهداف و شعارهاي دولت، بدون بهره‌گيري از فن آوري اطلاعات و ارباطات را غير ممكن دانست و گفت : كشورهاي پيشرفته فن آوري اطلاعات و ارتباطات را محور توسعه مي‌دانند و كشور ايران نيز از اين فن آوري، بي نياز نيست.

” سعيدي نائيني ” افزود : حتي شعارهايي همانند مقابله با فساد و عدالت محوري، بدون فن آوري اطلاعات و ارتباطات محقق نمي‌شود و ورود اين فن آوري در عرصه‌هاي اجتماعي مانند آزادي بيان نيز اجتناب ناپذير شده است.

وي تصريح كرد : ايران خود را ملزم به ايفاي تعهد در قبال جامعه اطلاعاتي در سطح جهان كرده است و لازمه اين تعهد دسترسي ارزان و آسان به‌اطلاعات است.

وي، همچنين بسترسازي ارتباطي بدون محتوا را زمينه ساز تهاجم فرهنگي دانست و گفت :ايجاد بسترهاي ارتباطي بدون محتوا، سبب مي‌شود تا محتواهاي فرهنگي از خارج وارد كشور شود.

رئيس سازمان نظام صنفي رايانه‌اي كشور همچنين اعتماد به‌بخش خصوصي را لازمه توسعه فن آوري اطلاعات و ارتباطات دانست و گفت : تعامل بين بخش خصوصي و دولتي در اين بخش اجتناب نا پذير است.

يازدهمين نمايشگاه‌رايانه و اتوماسيون اداري تا پنجم دي ماه ادامه دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا