تکنولوژی

برون‌سپاري كيفيت، فعاليت‌ شركت‌هاي انفورماتيك را افزايش مي‌دهد

دنیای اقتصاد – شركت‌ها با برون‌سپاري و واگذاري جزئيات كارهاي خود به بيرون از مجموعه مي‌تواند بر كارهاي اصلي تمركز و كيفيت فعاليت‌ها را ارتقا دهند.

مهندس پرويز ناصري مديرعامل شركت ثناراي و دبير همايش برون‌سپاري در گفت‌وگو با ستاد خبري اين همايش با اشاره به مطلب فوق گفت: فعاليت‌هايي كه در محور اصلي اهداف سازمان قرار ندارند بايد برون‌سپاري شوند و فقط در صورتي كه در داخل سازماني كارها مربوط به موضوع اصلي فعاليت‌ آن بوده يا قيمت و شرايط انجام آن بهتر باشد مي‌توانند در داخل مجموعه انجام شود.

به گفته وي وقتي كاري به بيرون واگذار مي‌شود بار فعاليت‌هاي شركت سبك شده و نظردهي در خصوص هزينه‌ها و كيفيت كارها بهتر صورت مي‌گيرد و موجب ارتقاي فعاليت‌ها مي‌شود.

وي گرفتن كاري از يك شركت در بازار و انجام آن را ارائه خدمت به نهادي ديگر و داراي فوايدي مثل ايجاد شغل و سودآوري دانست و اضافه كرد: گسترش برون‌سپاري در جامعه ثروت و شغل بيشتر ايجاد مي‌كند در حوزه آي تي نيز خدمات را در طيف گسترده‌اي مي‌توان به متقاضيان واگذار كرد چنانچه يك شركت انفورماتيكي مي‌تواند توليد نرم‌افزار خود را به بيرون داده و يا حتي خدمت مورد نياز خود را به جاي خريد نرم‌افزار از شركت ديگري دريافت كند.

وي در خصوص وضعيت برون‌سپاري شركت‌هاي انفورماتيك در ايران گفت: در حوزه نرم‌افزار بسياري از شركت‌ها در صورت نياز سفارش‌هاي خود را به بيرون مي‌دهند ولي در حوزه برون‌سپاري خدمات نرم‌افزاري هنوز فرهنگ آن گسترش نيافته است. وي عمده‌ترين مشكل را در فضاي برون‌سپاري سازمان‌ها ديدگاه‌هاي مديران آنها دانست و گفت: نگاه مديران ما در مورد برون‌سپاري با ناآگاهي همراه شد و ديدگاه مناسبي در اين زمينه وجود ندارد چنانچه برخي فكر مي‌كنند در صورتي كه كاري را به بيرون واگذار كنند آن كار به طور صحيح انجام نشده و با كيفيت پايين‌تر و هزينه بيشتري انجام مي‌پذيرد.

ناصري همچنين يكي از مشكلات بخش برون‌سپاري در كشور را آماده نبودن شركت‌ها براي دريافت كارهاي برون‌سپاري شده ذكر كرد و افزود: با اين وجود ما هم‌‌اكنون شركت‌هايي را داريم عمده فعاليت‌ها و درآمدشان ناشي از كارهايي است كه از بيرون از مجموعه خود و حتي خارج از كشور دريافت مي‌كنند در اين ميان برخي از آنها كه داراي شاخص‌هاي استاندارد مانند گواهينامه ايزو 9000 هستند از قابليت‌ بيشتري براي دريافت كار از خارج برخوردارند.

وي همچنين خاطرنشان كرد كه كنسرسيوم ثناراي قصد دارد مجموعه‌اي از قابليت‌هاي برون‌سپاري شركت‌هاي ايراني را در رويدادها و نمايشگاه‌هاي بين‌المللي مثل سبيت ارائه دهد.

نخستين همايش برون‌سپاري 28دي‌ماه سال‌جاري در تهران برگزار مي‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا