تکنولوژی

برون سپاری سطح کاری فعالیت سازمان های دولتی و شرکت های خصوصی را افزايش می دهد

آی تی ایران – سازمان های دولتی و شرکت های خصوصی با تمرکز بر فعالیت اصلی و بون سپاری فعالیت های تخصصی جانبی می توانند باعت ارتقا سطح کار و فعالیت های خود شوند.

حسین رضوی رییس هیات مدیره شرکت فناوری اطلاعات هما در گفت و گو با ستاد خبری همایش برون سپاری در خصوص فواید برون سپاری گفت: در صورتی که سازمان ها هدف و کار اصلی خود را نگه داشته و فعالیت هایی که نیازمند کار تخصصی است را به بیرون از مجموعه خود واگذار کنند سطح فعالیت ها و نتایج کارها و پروژه ها ارتقا پیدا می کند.

وی همچنین گفت: هم اکنون سازمان های دولتی به معنای واقعی به برون سپاری نپرداختند ودر حد واگذاری برخی قراردادها به بیرون از مجموعه اکتفا کرده اند در حالی که هر سازمانی باد هدف اصلی و ماموریت خود را انجام داده و سایر فعالیت ها و پروژه های تخصصی را به شرکت های متخصص در آن زمینه ارجاع دهد تا از حداکفر توان بخش خصوصی نیز استفاده شود.

رضوی با اشاره به روی آوری شرکت های خصوصی و داخلی به برون سپاری گفت: برخی از شرکت های داخلی فعالیت های تخصصی خود را به شرکت های متخصص داخلی واگذار می کنند و از طرفی نیز پروژه های مرتبط با تخصص های جانبی خود را از دیگر شرکت ها و خارج از کشور دریافت می کنند و از این طریق با استانداردها و فرهنگ برون سپاری آشنا می شوند.
وی در خصوص مشکلات شرکت ها در اجرای پروژه های برون سپاری گفت : آشنا نبودن شرکت ها با روش ها و استانداردهای بین المللی و نداشتن مدیریت پروژه از جمله مشکلات برون سپاری در داخل شرکت ها و سازمان های داخلی کشور است.

رضوی افزود: شرکت های ایرانی و سازمان های دولتی ما دارای نیروی های متخصص خوبی هستند اما پروژه ها به دلیل نبود تجربه کافی در مدیریت پروژه با عدم موفقیت روبه رو می شوند.

رضوی آشنا کردن مسئولان سازمان ها را با فرهنگ برون سپاری به منظور رشد فعالیت ها و به نتیجه رسیدن پروژه های آنها لازم دانست و افزود : آموزش از طریق برپایی سمینارهایی در زمینه برون سپاری در فرهنگسازی این مساله تاثیر بسزایی دارد .

نخستین همایش برون سپاری 28 دی ماه سال جاری تسط سازمان مدیریت صنعتی و کنسرسیوم ثنارای در تهران برگزار می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا