تکنولوژی

اتحاد چهار توليدكننده‌ي بزرگ مرورگرهاي اينترنتي!

مشورت – چهار توليدكننده اصلي مرورگرهاي اينترنتي به منظور ايجاد برخي تغييرات مشترك در مرورگرها با هدف بالا بردن امنيت اينترنتي كاربران، با يكديگر به توافق رسيده و دست همكاري داده‌اند.

توليدكنندگان چهار مرورگر پركاربر اينترنت اكسپلورر، فايرفاكس، اپرا و همچنين كانكوئرر (مرورگر سيستم ‌عامل لينوك) در مذاكراتي جديد در شهر تورنتوي كانادا در زمينه نحوه نمايش سايت‌هاي اينترنتي مطمئن و شناخته شده در مرورگرها و همچنين نحوه نمايش پنجره‌هاي تبليغاتي پاپ آپ، با يكديگر به توافق رسيده‌اند.

مهمترين تغييري كه كاربران نسخه‌هاي بعدي اين چهار مرورگر شاهد آن خواهند بود عبارت است از تغيير رنگ address bar مرورگر به رنگ سبز، در هنگام بازديد از سايت‌هاي مطمئن و شناخته شده در اينترنت و رنگ قرمز مرورگر در هنگام بازديد كاربران از سايت‌هاي شناخته شده فيشينگ و يا سايت‌هاي مشكوك.

فيشينگ به طور كلي به حملاتي گفته مي‌شود كه تبه‌كاران اينترنتي در آن از وب سايت‌هايي با ظاهري مشابه سايت‌هاي شناخته شده و قابل اطمينان استفاده كرده و كاربران را به سوي اين سايت‌هاي دروغين هدايت مي‌كنند و با جلب اطمينان كاربران، اطلاعات شخصي آن‌ها نظير كلمات عبور، اسم رمزها و يا شماره‌هاي كارت‌هاي اعتباري آن‌ها را مي‌ربايند.

توليدكنندگان مرورگرهاي اينترنتي طبق توافقنامه‌ي جديد، روش‌هاي بهتر و مطمئن‌تري را براي ايجاد و تخصيص گواهي نامه‌هاي ديجيتالي به سايت‌هاي معتبر، طراحي خواهند كرد تا مرورگرها بتوانند با مشاهده آن گواهي نامه‌هاي ديجيتالي، اعتبار و اطمينان سايت را تاييد كند.

از سوي ديگر بر طبق توافق‌هاي جديد، نسخه‌هاي بعدي مرورگرهاي ياد شده هيچ‌گاه پنجره‌هاي تبليغاتي پاپ آپ را بدون address bar باز نخواهند كرد تا كاربران اين پنجره‌هاي تبليغاتي را با پيام‌هاي سيستم‌ عامل ويندوز اشتباه نگرفته و ناآگاهانه بر روي آن‌ها كليك نكنند.

به گفته كارشناسان، اين تغييرات و استانداردهاي جديد در ظاهر و نحوه عملكرد مرورگرهاي اينترنتي احتمالاً در نسخه‌ي بعدي مرورگر محبوب فايرفاكس موزيلا و همچنين نسخه‌ي جديد و هفتم مرورگر اينترنت اكسپلورر شركت مايكروسافت اعمال خواهد شد.

منبع : PCWorld.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا