تکنولوژی

هفدهمين سخنراني مشترك دانشگاه تهران و همكاران سيستم

آی تی ایران – كسب آمادگي براي ورود به جرگه تجارت آزاد جهاني خود مستلزم اتخاذ استراتژي‌هايي موثر در سطح خرد و كلان بوده و بقا و تعالي در فضاي پررقابت پس از الحاق به موافقت‌نامه تجارت جهاني، مستلزم تقويت و پشتيباني استراتژي با قابليت و توانايي ويژه‌اي است كه به آن هوشمندي استراتژيك مي‌گويند.

مهندس مجتبي سليمانيها، عضو هيات علمي كارشناسي ارشد سازمان مديريت صنعتي، در
هفدهمين سخنراني مشترك گروه شركت‌هاي همكاران سيستم و دانشگاه تهران که در دانشگاه تهران برگزار شد، مباحث مربوط به «هوشمندي استراتژيك» را تشریح کرد.

به گفته‌ي وی مقوله استراتژي در فضاي رقابتي اهميت آشكار يافته است، ليكن این موضوع منحصر به اين زمينه نيست و هر گاه كه رفتار سيستم از مختصات مطلوب انحراف يابد، به نحوي كه منابع را به بيراهه برد ، موضوعيت يافته و اهمیت خود را آشكار مي‌سازد.

وی در توضیح این موضوع گفت: اگرچه فضاي كسب و كار در كشور ما از لحاظ رقابت‌پذيري و زايش شايستگي‌هايي كه لازمه‌ي زيست در چنان فضايي است، سترون بوده است، اما استراتژي موضوعي بي‌ربط نيست و انحراف كلان و خرد از رقابت‌پذيري و پايداري اين انحراف خود حاكي و ناشي از ظرفيت قليل مهارت‌هاي استراتژيكي است.

با قابليتي هوشمندی استراتژیک است كه اطلاعات لازم براي استراتژيست‌هاي سازمان تامين مي‌گردد. البته مديريت استراتژيك، مديريت استراتژيك سازمان و هوشمندي استراتژيك همگي بر بنيان يك مهارت بسيار اساسي به نام تفكر استراتژيك شكل گرفته و قوام مي‌يابند.

مفهوم استراتژي، نقش، جايگاه و اهميت استراتژي در مديريت سازمان، مفهوم و ماهيت تفكر استراتژيك در مديريت استراتژيك سازمان، نقش و اهمت اطلاعات در مديريت استراتژيك، چالش‌هاي سازمان در تامين اطلاعات استراتژيك، مفهوم و نقش هوشمندي استراتژيك در مديريت استراتژيك و ارايه‌ي چند مثال از چگونگي تلاش برخي از سازمان‌هاي پيشرو در تامين و ارتقاي هوشمندي استراتژيك از جمله مباحث مطرح شده دراین نشست بود.

علاقه‌مندان براي دريافت سي‌دي و فايل نمايشي اين سخنراني مي‌توانند با ستاد فروش و بازاريابي همكاران سيستم (تلفن 88550063 يا 88550064) تماس حاصل فرمايند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا