تکنولوژی

میلتون مولر: خروجی اجلاس تونس پیروزی برای جامعه دنی بود

آی تی ایران – یک صاحب نظر در زمینه حاکمیت بر اینترنت معتقد است: اجلاس جامعه اطلاعاتی در زمینه حاکمیت بر اینترنت نتوانست مشکلات موجود در این عرصه را حل و فصل کند.

میلتون مولر در تازه ترین اظهارات خود خاطر نشان کرده است: مشکل اصلی دولت ها با موضوع حاکمیت بر اینترنت حل نشده باقی مانده و اسناد نهایی اجلاس نیز این مشکلات را کاهش نداده است.

وی می افزاید: مشکل سند جامعه اطلاعاتی در زمینه حاکمیت بر اینترنت این است که تصور می کند بین سیاست های عمومی و اپراتوری روزانه ( بخش های فنی حاکم بر اینترنت) فاصله ای وجود دارد که دولت ها می توانند حداقل بر بخش سیاست هی عمومی احاطه بیابند.

به عقیده میلتون مولر مجمعی که بر اساس مکانیزم های پیگیری اجلاس جامعه اطلاعاتی ایجاد خواهد شد یک پیروزی برای فعالان جامعه مدنی محسوب می شود اما برای کسانی در که در جست وجوی حاکمیت دولت ها بر اینترنت بودند جز شکست چیزی نیست.

. به عقیده استاد دانشگاه سیراکوز آمریکا علی رغم همه این بحثها آیکان از این مذاکرات تاثیر پذیرفته و وی پیش بینی می کند پس از نامه وینتون سرف پدر اینترنت و رییس هیات مدیره آیکان به شریل ترمیزی رییس کمیته مشورتی دولتی آیکان عملا زمینه های تقویت این نهاد با مشارکت دولت ها فراهم آمده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا