تکنولوژی

کوفی عنان : اجازه دهید بحث راهبری اینترنت ادامه یابد

ITanalyze.ir – کوفی عنان دبیر کل سازمان ملل با تاکید مجدد بر این که سازمان تحت مدیریت وی قصد کنترل اینترنت را ندارد، از نمایندگان حاضر در اجلاس خواستار ادامه بحث راهبری اینترنت شد.

وی در مراسم افتتاحیه رسمی فاز دوم اجلاس سران درباره جامعه اطلاعات ضمن تشکر از خدمات و فعالیت های کشور تونس در برگزاری این اجلاس گفت: فراموش نباید کرد که ایده اولیه جامعه اطلاعاتی که از حدود دو سال قبل آغاز به کار کرد، در سال 1998 برای نخستین با توسط تونس مطرح شد.

کوفی عنان نیز این فاز از اجلاس را فاز راهکارها نامید و افزود: این اجلاس باید ما را به سمت به کارگیری ICT در همه جوانب زندگی بشر هدایت کند و زندگی مردم سراسر دنیا را تغییر دهد.
وی اظهار داشت: باید زمینه آموزش، و دسترسی همه مردم به اطلاعات را فراهم کنیم. به اعتقاد من هزینه اتصال به شبکه و تلفن همراه را می توان پایین آورد.

وی به موضوع شکاف دیجیتال در دنیا اشاره کرد و افزود: زمان آن فرا رسیده تا از بحث در مورد شکاف دیجیتال فراتر برویم و به ارایه راهکارهای عملی در این خصوص بپردازیم.

یکی دیگر از محورهای صحبت کوفی عنان به موضوع داغ راهبری اینترنت مربوط می شد. وی تاکید کرد: سازمان ملل قصد ندارد کنترل اینترنت را در دست بگیرد بلکه تنها می خواهد اطمینان حاصل کند که اینترنت محافظت شده و همه مردم دنیل حق استفاده از آن را داشته باشند.

عنان گفت : فکر می کنم شما موافق هستید که اینترنت به جای سیاستمداران باید به دست موسسات فنی باشد ولی در عین حال همه موافق این موضوع نیز هستند که اینترنت باید به شکل بین المللی اداره شود ولی راهکار چیست؟

وی خطاب به حضار گفت: اجازه دهید بحث در خصوص راهبری اینترنت همچنان ادامه یابد.

مرتبط:‌
وبلاگ فاز دوم اجلاس جامعه اطلاعاتی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا