تکنولوژی

علمی:‌برخی شرکت های اينترنتی در ایران بازاريابی تلفنی به راه انداخته اند

ایسنا – دبير انجمن صنفي كارفرمايان شبكه‌هاي اينترنتي گفت: انجمن به عنوان يك نهاد صنفي كارفرمايي درصدد است، با تعامل با كميسيون قضايي مجلس نسبت به تدوين قوانين يا آيين نامه‌هايي جهت برخورد با افراد متخلف در اين حوزه اقدام كند .

«عليرضا علمي» ‌در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس فناوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اين كه متاسفانه شركت‌هايISP به دليل حساسيتي كه در آن‌ها وجود دارد، از نظر نوع اطلاعاتي كه در شركت نگه‌داري مي‌شود ، از امنيت بيشتري برخوردارند، گفت: يك شركت ISP كه در زمينه‌ي اينترنت يا تلفن اينترنتي فعاليت مي‌كند مملو از كد رمزهايي است كه به وسيله‌ي هر كدام مي‌توان از مبالغي كه توسط مردم و مشتريان نزد آن شركت به امانت گذاشته شده سوء استفاده كرد كه باز هم در مرحله‌ي اول ضرر اين مساله متوجه مصرف كننده‌ي نهايي ومردم است .

دبير انجمن صنفي كارفرمايان شبكه‌هاي اينترنتي اظهارداشت: متاسفانه شاهديم كه بعضي با خروج از يك شركت اطلاعات محرمانه مشتريان را نيز به شركت‌هاي همكاري منتقل مي‌كنند‌، كه ISP بايد دقت لازم را داشته باشد تا اصول همكاي را باهم صنف‌هاي خود در اين زمينه رعايت كنند .

علمي‌در ادامه اظهار داشت: اخيرا موارد متعددي به انجمن گزارش شده كه متاسفانه بعضي از شركت‌ها براي به دست آوردن مشتري اقدام به بازاريابي به شكل تلفني مي‌كنند و اغلب با منزل افرادي تماس مي‌گيرند كه هيچ آشنايي با آن‌ها ندارند كه اين مساله باعث ايجاد مزاحمت‌هايي شده و اعتراضاتي را در پي داشته چرا كه بازاريابي و تبليغات يك امر انتخابي است نه اجباري .

وي ادامه داد: هر فرد خود مختار است كه تبليغي را دريافت كرده و به آن توجه كند و اين كار صحيحي نيست كه با تلفن به افراد كه هيچ آشنايي قبلي با آن‌ها وجود ندارد نسب به تبليغ محصولات اقدام شود چون اين كار جز بر هم زدن آرامش خصوص افراد و باز گذاشتن دست بعضي از سوء استفاده گران نتيجه‌ي ديگري نخواهد داشت .

دبير انجمن صنفي كارفرمايان شبكه‌هاي اينترنتي تصريح كرد: ISP‌ها بايد توجه داشته باشند كه براي جذب مشتري از تبليغات غيرمستقيم ، متعارف و قانوني استفاده كنند كه در اين مورد نيز قطعا انجمن موارد را به مراجع مسوول گزارش مي‌كند .

علمي‌ با اشاره به ملاقات با وزيرIT گفت: در جلسه‌ا‌ي كه با دكتر «سليماني» داشتيم، وي نيز بر اين مساله تاكيد داشت كه صنف نيز بايد بامتخلفان و قانون شكنان در داخل خود برخورد كنند تا از وجاهت بخش خصوصي توسط اين افراد كاسته نشود لذا از همكاران درخواست مي‌كنم نسبت به رعايت كليه‌ي ضوابط و مقررات كوشا باشند به ويژه در بحث رعايت فيلترينگ به شكل قانوني و يا هرگونه فعاليت بدون اخذ مجوزاي مربوط انجمن هيچ حمايتي از مجموعه‌هاي متخلف نخواهد شد .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا