تکنولوژی

نامشهود بودن دارایی ها مهمترین مشکل شرکت های HI-TECH برای ورود به بورس

آي تی ایران – ورود به بازار بورس مزایای ویژه ای برای شرکت های مختلف دارد و در بخش HI-TECH موجب مشهود شدن دارایی های نامشهود شرکت ها می شود.

علی هلالی مدیرعامل شرکت آرشام کوشا در گفت و گو باستاد خبری نخستین همایش بورس و شرکت های HI-TECH گفت : ورود به بازار بورس موجب فراهم شدن منابع مالی برای اجرای پروژه های جدید و گسترش فعالیت های یک شرکت می شود و رونق و کسب و کار شرکت ، شناخته تر شدن و جلب اعتماد بیشتر نیز از دیگر مزایای ورود به این بازار برشمرده می شود.

به گفته هلالی دارایی شرکت های HI-TECH توانایی فنی و محصولات نرم افزاری آنان است که با ورود به بورس می توانند ارزش آنها را ملموس کرده که همان ارزش سهام آنها به شمار می رود.

هلالی با اشاره به تاریخچه بورس های بزرگ دنیا می گوید: شرکت های HI-TECH در بورس هایی مانند نیویورک در طول بیست سال اخیر بالاترین مهمترین تاثیر را گذاشته اند چنانچه سرعت رشد و گردش مالی شرکت هایی مانند مایکروسافت و eBAY بیشترین تاثیر را بربازار داشته است و حتی گوگل که در شش ماه اخیر وارد بورس شده رتبه اول را از لحاظ میزان رشد به خود اختصاص داده است.

هلالی در خصوص وضعیت فعلی شرکت های HI-TECH در بورس می گوید: شرکت های حاضر در بورس در حوزه انفورماتیک و کامپیوتر تقریبا دولتی ودارای سرمایه های مشهود فیزیکی هستند و داریی های آنها بر اساس تکنولوژی مانند شرکت های HI-TECH نیست. وی در خصوص تلاش ها و تجربیات آرشام کوشا برای ورود به بورس گفت: آرشام کوشا حداقل شرایط ورود به بورس مانند سودآوری، سرمایه ثبتی، حابرسی و شفاف بودن حساب های مالی را فراهم کرده ولی به دلیل نامشهود بودن دارایی ها هنوز نتیجه عملکرد شرکت و برخورد بورس و مدیران بورس با این شرکت مشخص نیست.

به گفته هلالی یکی از مشکلات شرکت های HI-TECH مشهود کردن دارایی هاست به دلیل قوانین سخت در اداره ثبت و دارایی چنانچه آرشام کوشا هزینه بسیاری برای مالیات و مشهود کردن دارایی هایش پرداخت کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا