تکنولوژی

توزيع iPodهاي معيوب، اپل را با دردسر روبه‌رو كرده است

آی تی ايران – بر اساس موافقت نامه ای که ميان شرکت VeriSign و آيکان صورت گرفته اين شرکت آمريکايی پس از کنترل د امنه های دات نت کنترل دامنه های دات نت را نیز برای دوره جدید برعهده خواهد داشت.

این موافقت نامه پس از دعوای طولانی بین این دو صورت می گیرد که از سال 2003 آغاز شد زمانی که شرکت VeriSign با ایجاد سرویس با عنوان Sitefinder مسیر کاربرانی را که آدرس اشتباهی در مرورگرهای خود تایپ می کردند را به سمت یک سایت تحت کنترل این این شرکت هدایت می کرد.

پس از آن حجم انتقادات از این عمل شرکت VeriSign بالاگرفت و برخی اعلام کردند که این کار شرکت که کنترل دامنه های دات کام و دات نت رابرعهده دارد برخلاف اصول رقابتی و غیرجوانمردانه است ضمن این که امکان ارسال اسپم و بروز برخی مشکلات امنیتی را نیز فراهم می کند.
تحت فشارهای شدید آیکان شرکت VeriSign مجبور به قطع این سرویس به طور موقت شد اما بعد از یک سال از آیکان به دلیل محدود کردن فضای رقابتی به دادگاه فدرال شکایت برد.

بر اساس توافق جدید آیکان با قرار دادن سرویس جدیدی در این زمینه موافقت کرده ضمن اینکه به VeriSign اطمینان داده شده که همچنان کنترل دامنه های .com را برای یک دوره دیگر نیز حفظ خواهد کرد.

زمان قرارداد فعلی دراختیار داشتن دامنه های دات کام سال 2007 به پایان می رسد. VeriSign پیشتر قرارداد کنترل دامنه های دات نت را نیز تمدید کرده بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا