تکنولوژی

سوفوس: آمريكا بزرگترين اسپمر دنياست

ایرنا – لابراتورهاي آنتي ويروس سوفوس آخرين گزارش‌هاي خود را درباره كشورهاي پيشرو در زمينه ارسال هرزنامه‌ها در ‪ ۶‬ماه گذشته منتشر كرد كه بر اين اساس آمريكا رتبه اول را دارد.

متخصصان امنيتي لابراتورهاي آنتي ويروس سوفوس ،تمام هرزنامه‌هاي دريافت شده توسط شبكه جهاني تله‌هاي اسپم خود را بررسي كرده و ‪ ۱۲‬كشور كه بيشترين ميزان اسپم را داشته‌اند مشخص كرده است.

بر اين اساس آمريكا هنوز رتبه اول را داراست اما نسبت به سال گذشته ميزان ارسال اسپم‌ها دراين كشور كاهش چشمگير داشته است.

آنتي ويروس سوفوس همچنين اعلام كرده است كه بيش از ‪ ۶۰‬درصد از اسپم ها از طريق كامپيوترهاي زامبي ارسال مي‌شوند.اين روش به اين معناست كه متخلفان اينترنتي لزوما نبايد در همان كشوري باشند كه كامپيوترهاي زامبي قرار دارند.

بر اساس اين گزارش آمريكا،كره جنوبي و چين هنوز هم بيش از ‪ ۵۰‬درصد اسپم‌ها را به دنيا ارسال مي‌كنند.كانادا و آمريكا اقدامات مناسبي را جهت كاهش ميزان اسپم‌هاي ارسالي انجام داده اند.

بر اساس گزارش آنتي ويروس سوفوس،ميزان اسپم‌هاي ارسالي توسط كشورهاي آمريكاي شمالي به دليل محكوميتهاي زندان براي مجرمان ،قوانين سختگيرانه و بهينه شدن امنيت سيستم‌ها كاهش چشمگيري داشته است.

“گراهام كلولي” مشاور ارشد آنتي ويروس سوفوس مي‌گويد:تلاشهايي از قبيل مشركت ‪ISP‬ها براي مقابله با اسپمرها و موانع قانوني از قبيل قانون ‪ CAN-SPAM‬امكان توقف ارسال اسپم‌ها را فراهم كرده‌اند.

وي مي‌افزايد:برخي از مشهورترين اسپمرهاي آمريكاي شمالي مجبور شده‌اند تا فعاليتهاي خود را به حالت تعليق درآورده يا در كشورهاي ديگر مستقر شوند.

وي مي‌گويد:‪ Windows XP SP2‬در سال گذشته كمك زيادي را به كاربران نموده تا از سوء استفاده از كامپيوترهاي آنان جلوگيري شود.نگراني جهان اين است كه اسپمرها هم در آينده به روشهاي ديگر كسب درآمد اينترنتي از قبيل نرم افزارهاي جاسوسي و دزديدن هويت كاربران جهت كسب درآمد متوسل خواهند شد.

با توجه به تاثير آاهي بين‌المللي و قوانين كشوري در زمينه مقابله با اسپمرها ،آنها هم اكنون تمايل شديدي به همكاري با ويروس نويسان و هكرها از خود نشان مي‌دهند.

با در دست گرفتن كنترل كامپيوترهاي محافظت نشده ،هكرها مي‌توانند به ارسال اسپم ،انجام حملات ‪ Dos‬يا دزديدن اطلاعات كاربري كاربران بپردازند بدون آنكه صاحبان آنها بدانند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا