تکنولوژی

تراواى جديد، خدمات تلفنى Skype را نشانه رفته است

مشورت همکاران – كارشناسان امنيت كامپيوتر در مورد شناسايى تراواى جديدى هشدار مى‌دهند كه با ايميل براى كاربران ارسال شده و خود را به روزكننده‌ى خدمات تلفن اينترنتى اسكايپ معرفى مى‌كند.

اين تروجان كه نگارش جديدى از نمونه قديمى‌تر ‪ IRCbotاست، در ايميلى كه خود را به روزكننده خدمات “اسكايپ” معرفى مى‌كند به ميل باكس كاربران وارد مى‌شود و چنانچه كاربر آن را باز كند، تروجان فعال ده و پيامى نمايش مى‌دهد كه به ظاهر اعلام مى‌كند كه فرايند دانلود برنامه‌ى روزآمد ساز “اسكايپ” دچار مشكل شده، سپس دسترسى رايانه به وب سايت‌هاى امنيتى را مسدود كرده و با ايجاد تغييراتى در ويندوز، كامپيوتر را در برابر نفوذ هكرها آسيب پذير مى‌كند.

اسب تراوا به طور كلى به كدهاى مخرب اينترنتى گفته مى‌شود كه بر خلاف ويروس‌هاى اينترنتى، قابليت كپى كردن و گسترش خود را ندارند.

متن موجود در اين ايميل به تبليغ خدمات تلفن اينترنتى “اسكايپ” پرداخته و كاربران را به باز كردن فايل ضميمه آلوده همراه خود، تشويق مى‌كند.

بررسى‌ها نشان مى‌دهد محبوبيت خدمات تلفن اينترنتى با سرعت چشمگيرى در حال افزايش است و به طور مثال هم‌اكنون در هر لحظه بيش از دو ميليون نفر از خدمات “اسكايپ” براى تماس با يكديگر استفاده مى‌كنند.

كاربران خدمات “اسكايپ” مى‌توانند به صورت رايگان و با استفاده از هدفون و ميكروفون و از طريق اينترنت با يكديگر صحبت كرده و يا با قيمت‌هاى ناچيز، به خطوط تلفن ثابت و يا همراه متصل شوند.

استفاده از ايميل‌هاى فريبنده به منظور اغفال كاربران و ترغيب آن‌ها به بازكردن فايل‌هاى ضميمه آلوده با استفاده از موضوعات عامه پسند نظير وقايع مهم سياسى و يا طبيعى، تصاوير هنرمندان و هنرپيشگان و پيام‌هاى دروغين از طرف شركت‌هاى بزرگ اينترنتى، تقريباً به روشى معمول براى مجرمان و خلافكاران اينترنتى مبدل شده است.

كارشناسان امنيت رايانه‌اى همواره در مورد بازكردن ايميل‌هاى مشكوك به كاربران هشدار داده و به روز نگاه داشتن سيستم‌ عامل و نرم‌افزار ضد ويروس را توصيه كرده‌اند.

منبع : CNET News.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا