تکنولوژی

هشدار کمیسر اروپایی: اینترنت دچار از هم گسیختگی می شود

آی تی ایران – على رغم آنکه خبر مربوط به پشتيبانى اتحاديه اروپا از بين المللى شدن حاکميت اينترنت طى روزهاى اخير واکنش هاى متعدد سياستمداران آمريکايى را برانگيخته يک مقام کميسيون اروپا اعلام کرده که اين اتحاديه تصميمى درمورد تغيير ساختار راهبرى اينترت ندارد.

به گزارش بى بى سى خانم Viviane Reding کميسر اروپايى که در زمينه اينترنت مسئوليت دارد در سخنانى در جمع روزنامه نگاران در لندن با اطمينان بخش از حاکميت اينترنت توسط ايالات متحده حمايت کرد هر چند در مقابل از نوعى مشارکت حاکميتى براى اين شبکه نيز سخن به ميان آورد.

وى گفت: هم اکنون آمريکا هم اکنون کاملا در موضع ايزوله اى قرار گرفته و اين خطرناک است . تصور کشورهايى مثل برزيل و چين اين است که اينترنت خودشان را داشته باشند و من نگران هستم اگر توافقى در اين زمينه صورت نگيرد اينترنت دچار از هم گسيختگى شود.

بعد از اجلاس مقدماتى آخر جامعه اطلاعاتى در ژنو و اعلام حمايت اروپا از بين المللى شدن حاکميت اينترنتى اين موضوع پديد آمد که آمريکايى ها تنها حامى خود را نيز در اين اجلاس از دست دادند.

با اتحاد کشورهايى مثل چين، ايران و برزيل و برخى کشورهاى آفريقايى آمريکايى ها در اجلاس تونس که چند هفته ديگر برگزار مى شود تنها خواهند بود.

کميسر اروپايى در اين جلسه خاطرنشان کرد که برخى کشورهاى جهان دوست ندارند که تنها يک کشور بخش سازماندهى و حاکميت تکنيکى اينترنت را برعهده داشته باشد و به يک حاکميت چندجانبه نگر معتقدند.

وى که سعى مى کرد کلمات را بسيار با دقت و ملاحظه به کار ببرد تاکيد کرد که اروپايى ها نمى خواهند که اينترنت را راهبرى کنند اما بايد مدلى مشارکت جويانه براى اين منظور ايجاد شود و ما نياز داريم که به يک توافق در اين زمينه دست پيدا کنيم .

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا