تکنولوژی

مايکروسافت از ارايه‌ى آفيس براى لينوکس خوددارى مى‌کند!

همکاران سيستم – مايکروسافت با وجود مطالعه‌ى فعالانه‌ درباره‌ى نحوه‌ى کار لينوکس، اعلام کرده‌است که نسخهى ويژه‌اى از نرم‌افزار آفيس خود را براى سيستم‌عامل رقيب ارايه نخواهد کرد.

يکى از ‌نمايندگان مايکروسافت، در ميزگردى در روز چهارشنبه گفته‌است که اين شرکت در حال حاضر بر ويندوز متمرکز است و فعلا هيچ برنامه‌اى در زمينه‌ى گسترش يا ساخت نسخه‌اى از آفيس براى لينوکس ندارد. موضوع بحث در کنفرانس مذکور پاسخ به اين پرسش بوده‌است که آيا توسعه‌ى نرم‌افزار‌هاى رايگان، به ايجاد نرم‌افزار اختصاصى مى‌انجامد و يا عکس اين جريان بر‌قرار است.

در اين کنفرانس نماينده‌ى مايکروسافت با سخنان طعنه‌آميز جمعى از طرفداران احساسى لينوکس مواجه شده‌است. براى مثال يکى از پرسش‌هاى آن‌ها اين بوده است : مايکروسافت چگونه مى‌تواند با افزايش روزافزون سهم بازار لينوکس‌، روبرو شود.

يکى از مدافعين برنامه‌هاى open-source گفته‌‌است که در دنياى تجارى، هر ابداعى بايد به ثبت برسد. آن‌ها بايد همه‌ى ايده‌هاى خلاق را با هم و در يک زمان داشته باشند و اين براى آن‌ها بسيار پر‌هزينه خواهد بود. در‌حالى که در دنياى محصولات رايگان، ما يک مسير تکاملى را طى مى‌کنيم و اين روشن است که در طول زمان، تکامل بهترين مسير است.

يکى از مديران بخش استراتژى Open-source در شرکت Novell عقيده دارد که به جاى تمرکز بر اين‌که چرا مايکروسافت برنامه‌هايش را براى لينوکس عضه نخواهد کرد، بايد به آنچه براى مشتريان ارزشمند است توجه کرد. او همچنين باور دارد که لينوکس بخش قابل توجهى از بازار کامپيوتر‌هاى شخصى را در اختيار خواهد گرفت.

يکى از مديران ياهو نيز گفته‌است:” وضعيت کنونى غير قابل تحمل شده‌است . شما نمى‌توانيد يک روز بنشينيد و 30 خط برنامه بنويسيد، بدون اين‌که به چندين حق امتياز تجاوز نکنيد.”

اما نماينده‌ى مايکروسافت اعلام کرده‌است که اين شرکت همچنان از کارهايش محافظت خواهد‌کرد . او گفته‌است، ما نرم‌افزار را مى‌سازيم و مى‌فروشيم . اين بسيار به‌جا و مناسب است که از ارزشمند‌ترين دارايى‌هاى خود يعنى کدهاى برنامه حافظت کنيم.

منبع : IDG News

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا