تکنولوژی

فروش بى‌سابقه موسيقى ديجيتال‌

دنیای اقتصاد – فروش در بازار موسيقى ديجيتال، از آغاز سال اخير تاكنون، تا سه برابر افزايش يافته است و اين امر موجب كاهش فروش سى‌دى و اشكال ديگر موسيقى شده است.

آمار موجود در اين زمينه حاكى از آن است كه با انقلاب ipod، فروش موسيقى ديجيتال در مجموع به 790ميليون دلار در نخستين نيمه‌ سال رسيده است.

اين رقم در دوره‌ مشابه از سال گذشته تنها 220ميليون دلار بوده است!

رونق بازار ديجيتال، به خصوص در فروش پنج بازار برتر دنيا، ايالات متحده‌ آمريكا، انگلستان، ژاپن، آلمان و فرانسه مشهود بوده است.

گفتنى آن كه فروش موسيقى‌ در اشكال فيزيكى (سى دى، نوار كاست، دى وى دى و غيره) ، تا 3/6 درصد كاهش يافته و به 4/12ميليارد دلار رسيده است.

ايالات متحده‌ آمريكا در اولين نيمه‌ سال 2005 در زمينه‌ موسيقى‌هاى فيزيكى (سى دى، نوار كاست، دى وى دى و غيره) كاهش فروشى برابر با 3/5درصد را تجربه كرده است، اما در همين دوره بازار موسيقى ديجيتال اين سرزمين افزايش چشمگيرى داشته كه درآمد ناشى از آن در حدود 3برابر درآمد سال گذشته است.

در خور توجه است كه فروشگاه آنلاين موسيقى شركت Apple با نام iTunes سهم بسيارى در فروش موسيقى آنلاين داشته است. چه آن كه اين شركت بيش از 500ميليون موسيقى آنلاين فروخته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا