تکنولوژی

اسکايپ نگارش جدید تلفن اینترنتی خود را عرضه کرد

ایرنا – شركت “اسكايپ” نگارش ‪ ۱/۴‬از نرم‌افزار تلفن اينترنتى(‪ (VoIP‬خود را با قابليتهاى جديد نظير امكان انتقال تماس و همچنين خريدارى نواهاى زنگ تلفن متنوع، منتشر كرد.

به گزارش سايت اينترنتى “نيوزفكتور”، از ديگر قابليتهاى موجود در نگارش جديد اين نرم‌افزار محبوب اينترنتى مى‌توان به بهبود قابليتهاى مسنجر، امكان چت كردن گروهى، كنفرانس تلفنى، نقل و انتقال فايل از طريق اينترنت، پست الكترونيكى صوتى و همچنين امكان برقرارى تماس از طريق اتصالات اينترنتى “واى فاى” اشاره كرد.

هم‌اكنون ميليونها فر در جهان از خدمات تلفن اينترنتى
“اسكايپ”(‪ (Skype‬براى تماس با يكديگر استفاده مى‌كنند و بزرگترين شركتهاى اينترنتى از جمله “مايكروسافت”، “گوگل”، “ياهو” و “اى او ال” نيز در تلاشند تا در اين زمينه فعاليت جدى خود را آغاز كنند به طورى كه گوگل چندى پيش خدمات مشابهى با نام “گوگل تاك” راه‌اندازى كرد و مايكروسافت نيز در حال خريدارى فن‌آورى‌هاى لازم براى راه‌اندازى خدمات برقرارى ارتباط صوتى ميان كاربران است.

در حال حاضر كاربرانى كه از خدمات “اسكايپ” استفاده مى‌كنند مى‌توانند به صورت رايگان و با استفاده از هدفون و ميكروفون و از طريق اينترنت با يكديگر صحبت رده و يا با قيمتهاى ناچيز، به خطوط تلفن ثابت و يا همراه متصل شوند.

در فن‌آورى “وى او آى پى”(‪ (VoIP‬يا تلفن اينترنتى مورد استفاده شركت “اسكايپ” و چند شركت رقيب ديگر، صداى كاربران به بسته‌هايى از اطلاعات تبديل شده و درهمان كابلهايى كه براى اتصالات شبكه جهانى اينترنت مورد استفاده قرار مى‌گيرد، رد و بدل مى‌شود.

بررسى‌ها نشان مى‌دهند محبوبيت خدمات تلفن اينترنتى با سرعت چشمگيرى در حال افزايش است و به طور مثال هم‌اكنون در هر لحظه بيش از دو ميليون نفر از خدمات “اسكايپ” براى تماس با يكديگر استفاده مى‌كنند.

شركت “اسكايپ” خدمات تلفن اينترنتى خود را در سال ‪ ۲۰۰۳‬راه‌اندازى كرد و از آن زمان تاكنون بيش از ‪ ۱۵۱‬ميليون نفر نرم‌افزار مورد نياز براى استفاده از اين خدمات را از وب سايت “اسكايپ” دانلود كرده‌اند.

“اسكايپ” ماه گذشته به مبلغ سرسام‌آور ‪ ۲/۶‬ميليارد دلار توسط بزرگترين شركت ارائه‌دهنده حراج و خريد و فروش اينترنتى يعنى “يى‌بى”(‪ (eBay‬خريدارى شد و كارشناسان عقيده دارند اين امر مى‌تواند توان “اسكايپ” را حتى بيش از پيش افزايش دهد.

استقبال گسترده كاربران از تلفن اينترنتى يا ‪ VoIP‬با عكس‌العملهاى متفات دولتهاى مختلف مواجه شده‌است. به طور مثال كشور چين هم‌اكنون استفاده از اين فن‌آورى اينترنتى را ممنوع و دسترسى كاربران به خدمات “اسكايپ” و شركتهاى مشابه را قطع كرده‌است و آژانسهاى امنيتى كشور آمريكا نيز در حال بررسى روشهاى شنود تماسهاى برقرار شده از طريق اين قبيل خدمات به منظور مبارزه با فعاليتهاى تروريستى هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا