تکنولوژی

نتيجه سرمايه گذارى هاى گذشته در نمايش جيتکس با حضور شرکت هاى خارجى به بار مى نشيند

ابرار اقتصادی – حضور قريب به 800 شرکت کننده در جيتکس آن هم از خارج منطقه خاورميانه نه تنها ديگر يک رويا محسوب نمى شود بلکه نشان از آماده شدن زمينه و علاقه شرکت هاى فعال در آى تى سراسر دنيا براى حضور در اين منقطه دارد.

هلال المارى مدير مرکز تجارت جهانى دوبى و رييس نمايشگاه جيتکس در يک گفت و گوى مطبوعاتى با بيان اين مطلب افزود: اين موضوع حکايت از رشد بازار آى تى در اين منطقه نيز دارد .

وى افزود: با حجم بالاى سرمايه گذارى کشورهاى منطقه خاورميانه در سال 2005 که رقمى بالغ بر 5 ميليارد دلار پيش بينى شده است فرصت هاى حضور در اين بازار را شفاف کرده است.

المارى افزود: به همين منظور ما همه ساله علاوه بر شرکت هاى قديمى شاهد حضور شرکت هاى جديدى نيز هستيم که به دنبال سرمايه گذارى، يافتن شرکاى جديد و يا تجارت مستقيم در اين منطقه هستند.

به گفته مدير جيتکس در حال حاضر کم نيستند شرکت هايى که اولين روز فعاليت خود را با حضور در جيتکس آغاز کرده و در اين نمايشگاه جشن تولد مى گيرند.

المارى با اشاره به مشارکت شرکت هاى آمريکايى درطرح هاى آى تى منطقه مى گويد: از سال گذشته نتيجه حضور شرکت هاى آمريکايى در شهر اينترنتى دوبى ملموس شده و آنها در بخش هاى مختلف محلى و منطقه اى سرمايه گذارى هاى متعددى را انجام داده اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا