تکنولوژی

مسئول هماهنگى ترک سل در ايران:با آمدن MTN شركاى داخلى هم بايد تغيير كنند

ایلنا – سهامداران داخلى ايران سل و دولت ايران اين حق را ندارند كه ترك سل را به عنوان يكى از شركاى اين قرارداد حذف كنند.

عرفان اونور، مسئول هماهنگى ترك سل در ايران درگفت و گو با خبرنگار ايلنا، با بيان اين مطلب اظهار داشت: در حال حاضر عملكرد شركاى داخلى كاملا خلاف قانون است؛ چرا كه در بخشى از ماهيت پروژه ايران سل، شركت ترك سل به عنوان برنده مناقصه است.

وى، افزود: همه چيز به طور عادى پيش مى‌‏رود و ما فكر مى‌‏كنيم بتوانيم قرارداد ايران سل را نهايى كنيم.

مسئول هماهنگى ترك‌‏سل، اجازه رسمى وزارت ارتباطات به شركاى داخلى مبنى بر مذاكره با برنده دوم مناقصه را خلاف قانون ارزيابى كرد و اظهار داشت: اگر پروژه‌‏اى با شكست مواجه شود حكميت آن منتفى مى شود و با آمدن MTN شركاى داخلى هم بايد تغيير كنند.

عرفان اونور، يادآور شد: طبق نامه‌‏ى ارايه شده به وزارت ارتباطات در تاريخ 4 سپتامبر ترك سل به همه تعهدات مالى خود عمل كرده است.

نماينده ترك سل در ايران، تصريح كرد: قرار بر اين بود شركاى داخلى نيز در قبال 300 ميليون يورو ضمانت بانك ملى به تعهداتشان عمل كنند؛ اما اين عمل انجام نشد.

وى، با اشاره به حساب بانك HSBC لدن تاكيد كرد: مبلغ 172 ميليون يورو نقدا در اين بانك واريز شده است كه ما اين پول را بنا بر درخواست وزارت ارتباطات و فناورى اطلاعات به اين حساب پرداخت كرديم.

اونور، روند فعاليت شركت ترك سل در ايران را از فوريه 2004 توضيح داد و گفت: در سپتامبر گذشته مبلغ 105 ميليون يورو به صورت نقدى به حساب ايران سل واريز و 210 ميليون يورو براى تضمين حق لايسنس پرداخت كرديم.

وى، با يادآورى توقف در كار مجلس و تغييرات اساسى مبنى بر اضافه شدن 12 مورد ديگر به قرارداد گفت: در تاريخ 4 سپتامبر تنها اختلاف شركاء درخصوص نقش بانك ملى در اين قرارداد بود كه سبب تاخير امضاى اين تفاهم نامه شد.

وى، ا اشاره به جلسه مقرر شده مجلس در روز يكشنبه خاطرنشان كرد: مجلس به بررسى روندفعاليت شركاى ايران سل مى‌‏پردازد و خبرهاى چند هفته گذشته به دليل نفوذ شركاى داخلى، صحت چندانى ندارد.

هماهنگ كننده برنامه هاى ترك سل در ايران، تاكيد كرد: دغدغه ما موفقيت اين پروژه در آينده است و ما نمى‌‏خواهيم سهم صاايران و بنياد بيش از 30 درصد باشد.

وى، افزود: صاايران و بنياد مستضعفان مى‌‏خواهند به اين وسيله سهم بانك ملى را نيز از آن خود كنند.

عرفان اونور، گفت: تصميم مجلس اين بوده است كه 21 درصد از سهام اين شركت به نهاد ايرانى غير از بنياد و صا ايران تعلق بگيرد.

وى، افزود: همه طرفين قرارداد بايد 12 مورد افزوده مجلس را بپذيرند.

اونور، با اشاره به اينكه ترك‌‏سل چهارمين اپراتور تلفن همراه در اروپاست، يادآور شد: MTN كمپانى خوبى است و ما با آنها هيچ مشكلى نداريم و از لحاظ تعداد مشترك نيز MTN ، 17 ميليون مشترك در دنيا دارد.

وى ، تصريح كرد: اين در حالى است كه ترك سل 30 ميليون مشترك در اروپا و آسيا دارد و كشورهايى مانند مولداوى، قزاقستان و اوكراين را تحت پوشش قرار مى‌‏دهد.

وى، در ادامه گفت: روند فعاليتت اپراتورهاى تلفن همراه جهان در سايت GLOBAL MOBILE وجود دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا