تکنولوژی

كاهش1500 شغل در ABN Amro

نام نویسنده: زهره اشرف‌

دنیای اقتصاد – بانك ABN Amro روز گذشته در هلند اعلام كرده است كه قصد دارد 1500 نفر از كارمندان خود را از كار بركنار سازد و علت اين تصميم را انعقاد قرارداد 2/2ميليارد دلارى با شركت IBM و چهار شركت فناورى ديگر دانسته است. معامله يادشده براى سپردن كار به نيروهاى برون از شركت خواهد بود.

از ميان شغل‌هايى كه ديگر متوقف خواهد شد، در حدود 550شغل از هلند و تعداد چشمگيرى از شيكاگو و تعدادى از برزيل خواهد بود. اين بانك همچنين گفته است كه قصد دارد به 2000كارمند، پيشنهادهايى براى انجام كار به صورت نيروهاى بيرون از شركت بدهد.

معامله برون سپارى يادشده، يكى از بزرگ‌ترين معاملات انجام شده در اين زمينه در پنج سال گذشته است.

اين معامله بخشى از برنامه كاهش هزينه‌اى است كه پيش از اين در دسامبر سل 2004 اعلام شده بود. با اجراى اين طرح انتظار مى‌رود كه هر سال مبلغى معادل با 258ميليون يورو (315ميليون دلار) براى شركت پس‌انداز شود.

بزرگ‌ترين سهم قرارداد با هزينه‌اى برابر با 8/1ميليارد دلار، متعلق به شركت IBM است كه بر اساس آن، شركتIBM بايد زيرساخت فناورى اطلاعات بانك را مديريت كند. 4شركت ديگر نيز بايد توليد نرم‌افزار و خدمات مرتبط ديگر را انجام دهند.

برنامه برون سپارى كه اين شركت به تازگى شروع كرده است تنها اجراى پروژه‌اى است كه از سال 2004 اعلام شده و هدف آن كاهش هزينه است. بر اساس اين طرح، ده‌ها شركت غربى براى كاهش هزينه‌هاى خود به كشورهايى چون هند متوسل شه‌اند تا هزينه‌هاى خود را كاهش دهند.

در پايان بايد گفت كه صنعت برون‌سپارى هندوستان در حال حاضر در آمد سالانه‌اى برابر با 2/17ميليارد دلار دارد و اين مبلغ هر سال 30درصد رشد در پيش روى خواهد داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا