تکنولوژی

ماهواره مصباح امكان دريافت و بازگشت اطلاعات را با سرعت بالا فراهم مى‌كند

ایرنا – يك كارشناس فناورى اطلاعات و ارتباطات گفت: با پرتاب ماهواره مصباح امكان دريافت اطلاعات و بازگرداندن آن به شبكه‌هاى ماهواره زمينى با سرعت زياد براى كشور فراهم مى‌شود.

مهندس “محمد آزادنيا” روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه آى‌تى ايرنا افزود: پرتاب اين ماهواره به فضا، كمك مى‌كند سازمان‌هايى كه امور اطلاع رسانى را بر عهده دارند نظير بانكها و شركت ديتا فعاليتشان به خوبى انجام شود.

مدير آزمايشگاه فناورى اطلاعات مركز تحقيقات مخابرات ايران با اشاره به اينكه ايران جزو دوازده كشورى است كه در دنيا دانش فنى ساخت ماهواره را دارند، اظهار داشت: از جمله اين كشورها مى‌توان به آمريكا، انگليس، ژاپن، فرانسه و كانادا اشاره كرد.

وى تصريح كرد: پروژه پرتاب ماهواره گام بزرگى در توسعه كشور به شمار مى رود زيرا در دنيا كشورهاى محدودى دانش ساخت ماهواره را دارند.

وى يادآور شد: در اين پروژه براى ساخت ماهواره مصباح از ايتاليا براى ساخت، از كشور آلمان براى تست و از روسيه براى پرتاب كمك گرفتيم.

آزادنيا ادامه داد: در فاز پرتاب ماهواره مصباح كه شهريور ماه صورت مى‌گيرد روسيه به ايران كمك كرده است.

وى گفت: پروژه بعدى ماهواره زهره است، و يك پروژه نيز بعد از ماهواره زهره انجام خواهد شد.

وى گفت در هر سه پروژه ، در فاز آخر كشور روسيه نقش دارد.

نمونه فضايى ماهواره مصباح سيزدهم مردادماه جارى با حضور وزير علوم، تحقيقات و فناورى و وزير ارتباطات و فناورى اطلاعات افتتاح شد.

وزير ارتباطات چندى پيش گفته بود: پروژه ماهواره زهره تا دو سال ديگر پرتاب مى‌شود و كليات ساخت ماهواره همه منظوره‌اى در ابعاد كاربردى تر، از ماهواره مصباح تصويب شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا