تکنولوژی

مناقصه‌هاى وزارت ارتباطات و شركت‌هاى تابعه‌ الكترونيكى مى‌شود

ایسنا – معاون فناورى اطلاعات وزارت ارتباطات گفت: با راه‌اندازى پايگاه مناقصات الكترونيك، كليه‌ى مناقصات وزارت ارتباطات و شركت‌هاى تابعه، به صورت الكترونيك برگزار خواهد شد.

دكتر «محمدرضا صدرى» در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس ارتباطات خبرگزارى دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار داشت: اقدامات و بررسى‌هاى كارشناسى بر روى بحث پايگاه مناقصات الكترونيك در شركت مخابرات و مركز تحقيقات انجام گرفته و اين آمادگى وجود دارد كه كليه‌ى مناقصات وزارت ارتباطات و ركت‌هاى تابعه در اين پايگاه برگزار شود.

وى افزود: با راه‌اندازى پايگاه، مناقصات تا سه ماه به صورت موازى به شكل دستى و الكترونيك برگزار مى‌شوند تا سيستم كاملا خود را با روش جديد و اين نوع بهره‌بردارى از پايگاه الكترونيك تطبيق دهد؛‌ در اين مرحله اطلاعات مناقصات مانند سابق در روزنامه‌ها و در پايگاه منعكس خواهد شد.

وى خاطرنشان كرد: با استفاده از اين پايگاه ديگر لازم نيست تا فرآيند مربوط به خريدارى اسناد و ارئه‌ى مدارك لازم مناقصه از راه دور انجام شود، همچنين در اين روش تبادل اطلاعات ميان همه‌ى مناقصه‌ها در وزارت ارتباطات و شركت‌هاى تابعه نيز برقرار واهد شد.

وى تصريح كرد: حدود يك تا دو سال وقت لازم است تا سيستم مناقصات به صورت الكترونيك و ديجيتال انجام شود اما اميدواريم با تصويب نهايى بحث در شوراى معاونان وزارت ارتباطات،‌راه‌اندازى و ابلاغ سيستم در اين دولت انجام شود.

صدرى همچنين با اشاره به اين‌ كه در نامه‌اى به وزارتخانه‌هاى عضو شوراى عالى فناورى اطلاعات اعلام كرديم اعضاى خود را در سطح معاونان فناورى اطلاعات و يا اعضاى ذى‌ربط معرفى كنند، اظهار داشت: احتمالا جلسه‌ى كميسيون راهبردى شوراى فناورى اطلاعات دو هفته‌ى آينده تشكيل شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا