تکنولوژی

به‌‌ روز رسانى ويندوزهاى جعلى از سوى مايكروسافت

نام نویسنده: BBC News

همکاران سیستم – شركت “مايكروسافت” از اين پس به منظور جلوگيرى از گسترش نسخه‌هاى غيراصيل “ويندوز”، محدوديت‌هاى بيشترى را براى به روز شدن نسخه‌هاى غيراصيل سيستم‌عامل خود اعمال خواهد كرد.

به نقل از يك گزارش خبرى، هنگامى كه كاربر بخواهد نرم‌افزارهاى به روزكننده “ويندوز” را از سايت اينترنتى مايكروسافت دريافت كند، اين برنامه نگارش ويندوز نصب شده بر روى رايانه وى را از لحاظ اصيل و يا غيراصيل بودن، بررسى مى‌كند. انتظار بر اين است كه اين برنامه‌ى امنيتى از گسترش ويروس‌ها در اينترنت جلوگيرى به عمل آورد.
مايكروسافت مى‌گويد: چيزى بيش از يك سوم نرم افزار‌هاى ما را به صورت جعلى تغيير داده‌‌اند و اين مسئله ما را با كاهش سريع درآمدمان مواجه كرده است.
مشتريانى كه به جعلى بودن كپى ويندوز خود پى مى‌برند، دو راه دارند:
راه اول اين است كه كاربر مى‌تواند گزارشى را تهيه كرده و در آن ثابت كند كه نسخه ويندوز خود را به راستى خريدارى كرده، زمان و مكان خريدارى نسخه غير اصيل و فروشنده آن را بيان كند و سپس نسخه خود را پس دهد. چنين كاربرانى بايد ديسك‌هاى ويندوز تقلبى خود را به همراه فرم تكميل شده بالا، براى مايكروسافت ارسال كنند تا بتوانند يك نسخه رايگان از “ويندوز ايكس‌پى” را دريافت كنند.
راه دوم اين است كه كاربران نسخه‌هاى غير اصيل ويندوز، تنها فرم‌هاى ياد شده را براى مايكروسافت ارسال كرده و سپس يك نسخه اصيل “ويندوز ايكس‌پى” را به نصف قيمت خريدارى ‌كنند.

اين رويه‌ى جديد مايكروسافت با به كارگيرى روش‌هايى، افراد را به استفاده از خدمات جديد دعوت كرده و كاربران را به خريدارى و استفاده از ويندوز‌هاى معتبر تشويق مى‌‍كند.

منبع : سارا حريرى

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا