تکنولوژی

رئيس سنديكاى توليد كنندگان رايانه:آشفتگى بازار IT در اين شرايط طبيعى است

ایسنا – رئيس سنديكاى توليدكنندگان رايانه، گفت: دولت آينده بايد با اعتماد به توانايى‌هاى داخلى در زمينه‌ى نرم‌افزارى و سخت‌افزارى از آن‌ها در تمام سطوح استفاده كند.

محمد حسين محبى در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس فناورى اطلاعات خبرگزارى دانشجويان ايران (ايسنا)، در مورد وضعيت كنونى بازار IT كشور، گفت: تغيير دولت و مديران و اجراى سياست‌هاى جديد باعث آشفتگى بازار IT مى‌شود، اما اين حالت طبيعى است.

وى، ادامه داد: البته دوام سياست‌هاى دولت بايد به‌گونه‌اى باشد كه اين تغييرات اساسى مانع از ضربه‌ خوردن به صنعت IT شود.

وى، در مورد سياست‌هاى دولت آينده در صنعت IT ، گفت: دولت آينده بايد حداكثر توان خود را براى استفاده از محصولات نرم‌افزارى و سخت‌افزارى داخل بكار گيرد.

وى، همچنين تصريح كرد: استفاده از تكنولوژى خارجى بايد با انتقال دانش فنى در كشور همراه باشد. نبايد هميشه به عنوان خريدار تكنولوژى قرار گيريم، بلكه بايد بتوان در آينده بخشى از بازار IT جهان را با توجه به توانايى‌هاى داخل به دست آورد.

وى، با تاكيد بر اينكه اقتصاد كشور ما حالت تك محصولى دارد، گفت: متاسفانه هنوز نفت و پتروشيمى و صنايع وابسته به آن جز اركان اصلى اقتصاد كشور ما محسوب مى‌شود.

وى، ادامه داد: دولت آينده بايد با استفاده از پتانسيل بخش‌هاى ديگر از جمله صنعت IT اقتصاد كشور را از تك محصولى بودن خارج كند تا به سمت جهانى شدن پيش برويم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا