تکنولوژی

گام بعدى پس از انتخاب رئيس جمهور

نام نویسنده: محمد ثروتى – [email protected]

آی تی ایران – بالاخره انتخابات نهم رياست جمهورى برگزار شد و با مشخص شدن نتيجه آراء تکليف کسى که قرار است سکان دار کشور در چهار سال آينده شود معلوم گرديد.

در اين دوره گرچه IT در برنامه هاى مبارزاتى کانديداها کم رنگ ديده شد ولى به هر حال به دليل توجه نشريات و نهادها و کارشناسان اي حوزه، ذکر و نامى از آن به ميان آمد.

اما گام مهم تر بعدى از امروز آغاز مى شود. از امروز به بعد نهادهاى مرتبط بهIT و فعالين اين حوزه نقش جديد و جدى ترى را بايد بازى کنند و تلاش نويى را آغاز نمايند تا مديرانى قوى مسئوليت تصميم گيرى و برنامه ريزى IT کشور را عهده دار گردند.

اظهار نظر در خصوص مشخصات و ويژگى مسئولينى که بايد در دولت جديد عنان IT کشور را در دست بگيرند و براى توسعه و پيشرفت آن برنامه ريزى کنند بايد بر اساس خرد جمعى اهالى اين حوزه صورت گيرد.

همچنين رايزنى براى انتخاب افرادى که دلسوز واقعى اين صنعت باشند و بتوانند به دور از هرگونه سوء مديريت و انديشه اتباه براى حداقل چهار سال ديگر راهبرى و گسترش آن را در همه بخش هاى کشور اداره کنند از وظايفى است که سهل انگارى و غفلت از آن موجب خسارت هاى جبران ناپذير بعدى خواهد بود.

کسانى در دولت بعدى بايد بر IT حکمرانى کنند که سابقه خوب و روشنى در پست هاى قبلى خويش داشته باشند. اقدامات کاربردى و نتيجه بخشى انجام داده باشند و کارنامه اشان از انعقاد قراردادهاى چند صد ميليونى بى حاصل پاک باشد.

آن کس که بر کرسى رياستIT مملکت در چهار سال آينده خواهد نشست بايد در دوران قبلى از مشاوران و متخصصين دلسوز و توانمند بهره برده باشد نه چاپلوسان و منفعت طلبانى که نامشان در چندين پروژه و طرح مشترک و مستقل بى نتيجه وجود دارد.

ذکر صريح مشخصات فردى و تخصصى افراد، نقد علمى برنامه ها و طرح هاى قبلى وى، ارزيابى کارشناسانه و نقادانه برنامه هاى اجرايى او و اظهار نظر در خصوص مديرانى که با او کار مى کردند و نيز دستاوردهاى حاصله باعث خواهد شد تا رئيس جمهور منتخب در انتخاب افراد دقت بيشترى کند و حساسيت زيادترى داشته باشد.

اين مهم وظيفه اى است که انجمن شرکت هاى انفورماتيک، شوراى عالى اطلاع رسانى و ساير نهادهاى مرتبط به IT و از همه مهم تر نشريات تخصصى بايد آن را در اولويت کارهاى خود قرار دهند و براى آن از هيچ تلاشى فروگذار نکنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا