تکنولوژی

شركت “مايكروسافت” نرم‌افزار “آنتى اسپاى‌ور” خود را به روزنگارى كرد

ایرنا – شركت “مايكروسافت” روز پنج‌شنبه نرم‌افزار ضد “اسپاى‌ور” خود را به روز نگارى كرد و مدت زمان عمر نسخه آزمايشى آن را تا پايان سال ‪ ۲۰۰۵‬افزايش داد.

به گزارش سايت اينترنتى “تك وب”، اين دومين بارى است كه شركت “مايكروسافت” نرم‌افزار “ويندوز آنتى‌اسپاى‌ور” خود را كه نخستين بار در ماه ژانويه آن را عرضه كرده بود، به روز نگارى مى‌كند.

شركت مايكروسافت در نگارش ‪ ۱/۰/۶۱۳‬از نرم‌افزار ضد اسپاى‌ور خود برخى ايرادهاى برنامه‌نويسى مشاهده شده در اين محصول را كه سبب بروز اشكال در اتصال كاربران به اينترنت مى‌شد برطرف كرده و طول عمر اين محصول آزمايشى را تا ‪ ۳۱‬دسامبر سال ‪ ۲۰۰۵‬تمديد كرده‌است.

“اسپاى‌ور”(‪ (Spyware‬به نرم‌افزارهاى مخربى گفته مى‌شود كه با سوء‌استفاده ازحفره‌هاى امنيتى سيستم عاملها و مرورگرهاى اينترنتى، بدون اراده كاربرن از برخى سايتهاى اينترنت به رايانه‌ها راه يافته و سبب باز شدن پيايى پنجره‌هاى تبليغاتى، تغيير دائمى برخى مشخصات مرورگرهاى اينترنتى (به ويژه اينترنت اكسپلورر) از جمله آدرس هوم پيج، كند شدن رايانه و ربوده شدن كلمات عبور و اسم رمزهاى مورد استفاده از سوى كاربران مى‌شوند.

نرم‌افزار “ويندوز آنتى‌اسپاى‌ور” شركت مايكروسافت همچنان رايگان است و كاربران جديد مى‌توانند آن را از اينترنت دانلود كرده و براى كاربران قديمى نيز به صورت خودكار به روز خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا