تکنولوژی

توصيه هاى وزير ارتباطات به جانشين خود در دولت آينده

خبرگزاری شهر – در چهار سال آينده بايد توجه جدى به بخش غيردولتى و جذب سرمايه گذارى خارجى صورت پذيرد.

سيد احمد معمدى وزير ارتباطات و فناورى اطلاعات در گفتگو با خبرنگار خبرگزارى شهر با بيان اين مطلب افزود: در برنامه چهارم اهداف بسيار خوبى ديده شده است كه انتظار مى رود اين برنامه به خوبى عملياتى شود.

وى تصريح كرد: اگر 50 درصد از سرمايه گذارى ها در بخش فناورى اطلاعات و ارتباطات توسط بخش غيردولتى انجام شود و توجه جدى به جذب سرمايه گذارى خارجى در چهارچوب قوانين، نيروى انسانى داخلى و فناورى داخلى مى توانيم اهداف برنامه چهارم را عملى كنيم و كشورى مى تواند در پايان پنج سال آينده بر محور توسعه فناورى ارتباطات و اطلاعات عمل كند.

سيد احمد معتمدى تاكيد كرد؛ با توجه به فرهنگ ها و زبانهاى مختلف كه در دنياى ارتباطات و اطلاعات وجود دارد در اينترنت بايد به گونه اى حركت كنيم كه نه تنها فرهنگ اسلامى حفظ شود بلكه از اين مزيت اينترنت استفاده و آن را توسعه دهيم وزير ارتباطات و فناورى اطلاعات گفت: كشورهاى مختلف مدل خاصى را در فناورى اطلاعات انتخاب كرده اند، بعضى از كشورها مثل مالزى فناورى اطلاعات را محور توسعه قرار داده اند و بعضى كشورها مانند هند در بخش هاى خاصى سرمايه گذارى بيشترى كرده اند و در بعضى بخش ها كمتر سرمايه گذارى كرده اند و به همين جهت توانسته اند در بخش صدور نرم افزار پيشرفت كنند. اما مدلى كه ايران در زمينه فناورى اطلاعات انتخاب كرده ست توسعه هم جانبه با تاكيد بر صادرات است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا