تکنولوژی

امضاى قرارداد بين اينترپل ويک شرکت نرم افزارى

آی تی ایران – پليس بين الملل ( اينترپل) توافقنامه اى را با يک شرکت نرم افزارى موسوم به Plass Data به امضا رسانده است که بر مبناى آن مقامات اينترپل خواهند توانست به رايگان از فن آورى استفاده کنند. در طول مدت اين قرارداد که پنج سال خواهد بود گروههاى واکنش سريع اينترپل که براى کمک به فاجعه ديدگان هر يک از کشورهاى عضو اعزام شوند، به آخرين نسخه از اين نرم افزار نيز تجهيز خواهند شد.

به گزارش روز دوشنبه دفتر اطلاع رسانى موسسه تحقيقات و توسعه ناجا (epolice)‘ از securitypark.net
استفاده از اين نرم افزار كه بعد از حادثه تسونامى ابداع شده است ‘ به نيروهاى اينترپل امکان مى دهد اطلاعات مربوط به قربانيان وحادثه ديدگان را بلافاصله در پايگاه داده هاى خود ثبت کنند و از اين طريق فرايند شناسايى و تشخيص هويت افراد را تسهيل نمايند.

قرار است که اين نرم افزار در دبيرخانه اينترپل در شهر ليون نيز نصب شود تا آن دسته از کشورهاى عضو که احتمالا اطلاعاتى را در مورد قربانيان در اختيار دارند بتوانند اطلاعات خود را به صورت 24 ساعته در اين نرم افزار ثبت نمايند.

نرم افزار Plass Data در حال حاضر با تطبيق اطلاعات فيزيکى و پزشکى افراد با ديگر مشخصاتى که از آنها در دست دارد براى شناسايى هويت واقعى آنان تلاش مى کند. اينترپل در حال مذاکره با گردانندگان اين شرکت دانمارکى است تا امکان افزودن ديگر اطلاعات مانند اثر انگشت و DNA را نيز به پايگاه داده هاى آن براى شناسايى افراد فراهم آورد.

نوشته های مشابه

‫78 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا